söndag 31 mars 2013

När slutar man använda tvål?


Igår regnade det, igen. :-)
Så vi tog bilen till ett gigantiskt köpcentra som heter CAP3000, (ligger strax utanför Nice flygplats) för 10 år sedan top-noch. 2013, rätt bedagat.
Så vi lånade bara toaletterna och sedan drog vi tillbaka till Cannes och njöt av eftermiddagssolen.

Vid halv fem drog jag motsträvigt på mig löparkläderna, mitt pulsband och min löparklocka. Casey satte sig på cafeet för läsa en bok, hon har i läxa.

Å löpningen gick ganska bra!!!!!!!! Jag sprang lugnt, sakta ,sakta. Men jag hade lite mer ork i benen. Tjohooooooo!!!
Till och med så mycket att jag gjorde 4 intervaller i en liten backe som jag hittade :-))))))
Det blev 7,66 km. på 45 minuters löpning med en genomsnittlig puls på 153!!!!! (inkl.backintervallerna)

Jag har ett litet huvudbry, bokstavligt talat :-))))
När jag rakade av mig allt hår så var huvudet ganska rynkigt. Men efter 6 månader när jag smörjat in huvudet lika noga som övriga kroppen, är huden ganska fin :-)
Men nu när det börjat växa ut hår… 
Så undrar jag när man slutar smörja in huvudet med hudkräm?
Och idag är en stor dag, för jag slutade använda tvål på min fjuniga skalle, utan tvättade mig med schampoo, stor dag som sagt!

Nu är det lunch med goda vänner i Saint Tropez som gäller !!!! Sol och mycket vind bjuder dagen!!
Första gången med schampoo :-))))))) på 6 månader!!
Ser ni backen bakom, nja, den var inte såååå brant. Men en lutning var det faktiskt :-)))) 
Vår nya kompis, som äger cafeet bjöd oss på Limocello. Rätt nice efterrätt till lunchen :-))) Och vi bondade med martahon och löpning. 



1 kommentar:

  1. Vad härligt med håret Cecilia!! Önskar verkligen att jag var där nu!

    KRAM

    SvaraRadera