måndag 25 mars 2013

Lektion #3 Snabb-make-up

Det är sååååå härligt att få vara med mitt i det vanliga livet.
Att få jobba, att få jäkta mellan två ställen :-))
Att känna att tiden inte riktigt räcker till, för man har så mycket roligt att göra. Inte för att man tror att man skall dö tidigare :-)))

Träffade super-söta Camilla Hentschel och pratade lite "skalliga modeller"-projekt. Så mysigt att få prata med henne. Och så fick jag hennes bok!!! Tack!!!

Sedan kom Sveriges starkaste golfare ?!?!?!? Patrik Andersson. Det är sant och den som slår längst. LongDrive heter det tydligen.
Och han ville prata lite välgörenhets-projekt, bra där. Fick dessutom en skit snygg mössa av honom. Viss del av intäkterna skall gå till Cancerfonden!!!

Och så har jag fått ytterligare en modell till mitt projekt. Hon lät så trevlig och gullig. Skall bli så spännande att träffa henne på onsdag!

Och sedan var det matte-läxläsning hos brorsan, för Casey. Och sedan var dagen slut :-))

Har fått ganska många förfrågningar om hur man lägger make-up när man inte har några ögonbryn eller ögonfransar.
Speciellt taggad att göra något bra, blev jag sedan jag hört att det är fler än jag, som inte tyckte att "Look Good-Feel Better"- kursen var så bra.
Jag gick ett steg längre och kallade den för "make-up kursen från helvetet".
(men det är strikt mina egna ord!!).
Och jag har ju fotat en mycket pedagogisk "kurs":-)  men jag är inte riktigt klar med den ännu. Tog liiiiite mer tid än vad jag trodde att få ihop den:-))
Men håll ut, den kommer snart.
Här kommer en snabb-make, som kan vara bra att kunna, när man snabbt behöver komma i ordning och inte vill blotta sitt stackars nakna ansikte :-))
Men jag lovar, principen är den samma för vanliga håriga :-)))
För att se vad jag menar; håll en hand över ena ansiktshalvan.
Håll på höger för att se mig mejkad och håll över vänster sida för att se mig omejkad.
I stort sett två streck, som gör hela skillnaden. Penseln använder du för att måla fram lite snygga ögonbryn. (jag rekommenderar ögonbrynsfärg från make-up Store) Och en svart eye-liner som jag målar där ögonfransarna skulle suttit.
Drog även ett streck med en grå kajal, innanför franskanten/ögat. För att rama in ögat. (svart kan bli lite hårt på ett ansikte utan foundation. grått eller brunt är mer lagom då).
Alla produkter finns att köpa på Make-up Store.
Pensel för ögonbrynen; Tri Brown Color.
Liquid Eyeliner för franskanten. 
Patrik och jag i schyssta mössor :-)))



2 kommentarer:

  1. Bra tips, har inte tappat ögonbryn/fransar än bara håret på huvudet, men det är väl bara en tidsfråga, ska få min fjärde cellgift i morgon, så det får bli lite shopping så jag är förberedd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att din fjärde omgång avlöpte väl.
      Alla tappar inte ögonbryn/fransar vad jag har förstått...
      Jag håller tummarna för att du får behålla dina!!!

      Radera