tisdag 12 mars 2013

Låtsas att man har cancer?

Nu har jag nog mött den lägsta av alla människo-varelser.
Åh jag vet inte om det är så idiotiskt dumt, att jag skall skratta eller gråta. På allvar. Men någonstans är det ju ändå ganska sorgligt.
Att säga att man har cancer, fast man är frisk.
För att bonda, för att få sympatier från en annan cancer-sjuk (jag).

Jag ser bara en sorglig, ensam person bakom den lögnen. Egentligen borde jag väl bli arg och känna mig sårad och utnyttjad.

För att förstå hur en cancer-sjuk människa kan tänka, så skall jag berätta en hemlis:

Displayen på min mobil är trasig, jag tappade den i ett stengolv i somras.
Framsidan på mobil, är efter smällen, på gränsen till oanvändbar.
Men tiden gick och jag blev sjuk. Givetvis skulle jag bytt glas på min iPhone.
Men jag gjorde aldrig det.
För jag tänkte att om jag inte överlever det här, så vill jag inte att mitt barn skall sitta med ett 24-månaders mobilabonnemang som hon måste betala.

För att hennes mamma dog i cancer.
Så tänker man, när man har en dödsdom över sig.
Så hur tänker en, som ljuger om att man har cancer?
Små, små lastbilar eller en liten liten människa, det är nog nästan samma sak! 



3 kommentarer:

  1. Men hur hemsk får en människa vara??? Det var nog det värsta jag hört. Hoppas du inte blev alltför sårad. Beundrar dig att du kan se en liten människa bakom lögnen. Den mår nog inte så bra.
    Själv tror jag att jag förlorat en av mina äldsta vänner genom att jag försökt förmedla att jag behöver henne. Verkar som hon inte pallar trycket. Gör mig ledsen men just nu måste jag tänka på mig i första hand.

    Många kramar till dig, hoppas jag vågar gå fram o hälsa på dig den 16:e april

    Kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är det enda man kan tänka. För annars tappar man nog tron på människan. Åh det vill man ju inte :-)
      Att förlora gamla vänner är faktiskt riktigt sorgligt. Och ledsamt. Du måste verkligen komma fram och hälsa den 16:e för vi har ju massor gemensamt.
      Massor av kramar till dig också!!!

      Radera
  2. Men fy vad hemskt! Att dra det falska kortet, oavsett i vilken situtation man verkligen är, är ju vidrigt och så lågt! VARFÖR förstår inte människan att man ska uppskatta livet när man är frisk? All styrka till dig!

    Kram

    SvaraRadera