lördag 16 mars 2013

Tack för igår!!

Vilken trevlig kväll det blev på Mr. P.
Så många trevliga människor jag träffade i Katarinas superba sällskap. Tack allihop. Och så har vi ju lite löpning framför oss tillsammans :-)))
Och nu vet jag, tack vara bästa historialärarinnan Katarina, hur det ser ut om man står under sista "s"´et i ordet "KONSERTHUSET" och tittar mot Poseidon. Hehehehehehe :-)))

Pannkakor till frukost, vad annars :-))
Sedan ut på stan med Casey. Mission; köpa jeans till hennes mamma!!!
Brukar sällan vara lätt.
Men jag hade sett ett par guldiga bagy byxor hos Söta Anna på Grace. Så vi styrde dit. Guldbyxorna blir perfekta till sommaren med vit top och vita Converse.
Och så där, bara ur tomma intet drar Anna fram ett par jeans, såååå snygga!!!!
Klart jag skulle ha dem. Bingo.
Tack super söta Anna för toppen!!!!
Sedan lunch på Baksidan (eller vad det nu heter, mittemot BeeBar). Maten var väl så där idag, men... jag hittade färgen på deras spräckliga vägg, som jag skall måla om mina fondväggar på i studion!! Bingo där med!!

Casey drog till Hannas 18-års party och jag gick till gymmet.
Mina nya jeans förpliktigar. Förutsättningar finns att man får en snygg rumpa i de jeansen, men som sagt. Det förpliktigar. Så ner till Sats Kompassen för att köra ben och rumpa.
Jag är ju drottningen av utfall. Men jag kände att jag måste utanför min lilla "få större-rumpa-övningar-box"och hitta några nya övningar :-))
På mitt gym har de olika lådor, som man hoppar upp på med en liten knäböjs tvist när man landat. Den lägsta lådan är väl 30 cm. och den högsta säkert 1 meter hög.

Så jag tog den lägsta lådan och ställde mig så långt bort från alla andra, typ i ett hörn.
Och satte i gång.
Det ser väldigt lätt ut när man ser andra göra det. Men hej och hå vad vingligt det var i början .-)))
Men jag vågade göra det. Och det var riktigt kul. Och nu sitter jag här och bloggar och äter pannkakor (igen :-)) och känner redan av mitt träningspass :-))

Och snart bär det iväg på Gala-fest med Anna H. Vars kavaljer lite plötsligt blev sjuk.
Så då får jag väl ställa upp  :-)))) Så nu blir det att damma av Guldbagge Gala klänningen och limma dit ögonfransarna och förlusta sig lite till idag också:-)))
Busy Casey planerar kvällens eskapader. Spana in den plommon-färgade partiet till höger om henne, vad tror ni om det?
Bästa byxorna ever. Känner mig såååååå fin och lite cool :-))))
Så här låg är den :-))
Så här skall man hoppa upp för att göra ett knäböj.
Sedan resa sig upp och gå ner igen. Om och om och om igen :-)) Det känns redan nu i baksida lår och rumpa :-))
Mitt mål. Att både våga och kunna hoppa upp här på ett knäböj utan ansats. Då måste gymmet vara tomt, så att jag kan fega utan att någon ser det! Kanske någon vet tekniken? Som kan tänka sig att assistera?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar