onsdag 20 mars 2013

Rätt dåligt minne...

Pratade med en ny kompis i cancer-branschen.
Hon berättade att hon fortfarande känner av cellgifterna. 8 månader efter avslutad behandling!!!!!
Hon berättar att det fortfarande känns som om hon har tourette.

Jag vet precis vad hon menar.
När fel ord ploppar ut ur munnen och man exempelvis tycker det är oerhört smart att skoja om svarta pengar med en som jobbar på Skatteverket. Och som precis skall godkänna min light-revision. Inte smart.
Eller man är övertygad om att man svarar på sms. Men inte gör. Lömsk liten knapp den där "skicka"
Eller tror man ringt tillbaka.
Som när man publicerar samma blogginlägg 2 gånger.
Att det logiska tänkandet är spårlöst försvunnet. När minnet sviker en. Om och om igen.
Och det syns ju inte på en. Möjligtvis när jag inte hittar orden. När man skall berätta något och mitt i meningen, minns inte vad det var man skulle berätta.

Då är Post-It lappar en gudagåva :-)))
Inte bara skall man komma ihåg vad man skall göra, utan också när. Och med vem (hahahaha) man skall ringa alltså :-)))
Post-It lappar är så 2013!!!!
Vill ändå förtydliga, för trots att jag gärna skämtar om mitt tillstånd, så är det många med mig som mår dåligt över att alltid behöva ursäkta sig. För man vet att man glömmer och då känns det bra att säga förlåt, fall i fall. Så hafv förtröstan med oss kemobrain-people



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar