torsdag 7 mars 2013

Skalliga kvinnliga modeller sökes!!!

God morgon!!
Solen skiner här i Göteborg :-))

Åh så gör jag en efterlysning!!
Är du skallig efter att du fått cellgifter?
Så får du gärna höra av dig till mig, för då vill jag gärna fotografera dig.

För det där med skallighet fascinerar mig. Och upprör mig. Eller snarare när andra, har åsikter om hur det är att vara skallig.
Nu pratar vi skallig, inte ni som frivilligt rakat av er håret. Då är man inte skallig :-)
Påtvingad skallighet är något helt annat.
Att tappa ett av de kvinnliga attributen är konstigt. Och skrämmande. Och kanske befriande.

Jag tycker att det är helt okej med peruk. Jag gillar mina peruker.
Det vill säga, de dagar peruken sitter rätt och gör som jag vill.
(Som om jag aldrig hade en bad-hair-day med mitt riktiga hår :-)))
Jag som var värsta extensions-junkien!

Så jag letar efter modeller. Skalliga modeller :-))
Cancer-skalliga kvinnor. Precis som jag. Åldern spelar ingen roll.
För jag vill fota tjejer och kvinnor som inte har hår (några spretande fjun går också bra).

För alla har en åsikt, huruvida jag skall använda peruk eller inte :-))
Men nu vill jag höra din åsikt, du som är i cancer-branschen :-))

Maila mig om du vill veta mer:
fotografcecilia@gmail.com
Fördel i Cancer-Branschen #5
Att kunna se baksidan av sitt hår och kunna locka det helt jämt och se om man missar en tofs :-))
Fördel i Cancer-Braschen #6
Slippa hjälpa till med disken innan gästerna kommer, för ingen (åh då menar jag ingen!!) nekar en skallig, att få fixa i ordning sin peruk. Även om det bara beror på dålig planering :-)))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar