fredag 15 mars 2013

I´m a surviver!!!

Överlever jag Fakturaenheten på Sahlgrenska, utan att släpas till inkassobolaget Visma.
En Light-revision av mitt nystartade AB på Skatteverket och Försäkringskassans inkvisitionsförhör, inom loppet av 3 dagar.
Så nog fan skall jag friskförklaras på rekordtid!!!

Vilken vecka det blev. Sådan tur att det är fredag idag.
Helt utsliten av alla frågor, insinuationer och kolumner som fyllts i med alla min uppgifter;
Om privatliv, bakgrund, familjeförhållanden, bostadsförhållanden, fritidssysselsättning, ja allt!!!!

Integriteten lämnade jag bakom mig när jag steg in på Försäkringskassan.
-Ja, du ser ju pigg och kavat ut! Säger kvinnan mitt emot mig. Kavat? Använder man verkligen det ordet på någon som fyllt 40 år 2013?.
-Ja, vad går du på för mediciner? Jag tittar storögt på henne. -Mediciner frågar jag tillbaka.
-Ja, du har ju cancer, då får man ju tabletter, mediciner. Så, vad tar du för något?
-Men jag har fått cellgifter så jag är färdigbehandlad, försöker jag förklara.
Innan jag inser vad hon egentligen frågar.
Så jag förklarar som värsta AT-läkaren för henne, att det är bröstcancer patienter som får hormontabletter efteråt. Inte jag, inte alla.

Vilket gör mig förbannad. Förbryllad och skit förbannad.
För här sitter en människa, som skall bestämma huruvida jag far med osanning om min sjukskrivning. Och hon vet ingenting. Uppenbarligen ingenting om cancer, olika behandlingar och alla tusen biverkningar man kan få.
Och hennes ord väger alltså tyngre, än vad min läkare på onkologen säger, i mitt sjukintyg. Och min läkare på onkologen är överläkaren på onkologen. (jag dansar med tunga elefanter där uppe :-))

S¨djävla förnedrande... Bli aldrig sjuk. Bli aldrig beroende.
Det känns lite som man blivit integritets-våldtagen.
För jag skäms för att jag pladdrade på, och svarade på alla frågor. Jag skäms för att jag grät, när hon tittade uppfordrande på mig. Jag skäms för att jag inte stretade emot hårdare och stod på mig bättre.
Fuck cancer. Fuck Försäkringskassan!

Men nu mina vänner nu är det fredag!!! Och allt kan hända :-))))
Och jag skall slänga på mig mina löparkläder och springa ifatt min integritet som jag glömde bakom Brogatan 6 (försäkringskassan). Och sedan skall jag bjuda Katharina på ett glas vin!! :-))))
Puss och kram och tack för att ni finns!!
Här kommer man in på Försäkringskassan. Man får lätt en klaustrofobisk känsla när man skall slussas in, genom dubbla dörrar och kamera övervakning, som en spetälsk. Men det är ganska konstigt, eftersom de satt i system, att missto att man är sjuk.
Peace out!!! Våren är här!! Tur at jag fick en super kram av Casey idag!!!
Tjohoooooooo!!!!!






2 kommentarer:

  1. Fy så illa! Hur orkar de? Hur ska vi göra för att få människor att fatta vidden av cancer, behandlingar, biverkningar mm? Jag känner ofta att jag får försvara mig för att jag ser "så frisk" ut!! Vill ju känna mig fin utanpå även när kroppen går på tomgång.

    Skickar här en "ståpådigkram"!!!
    L

    SvaraRadera
  2. Fast visste du att Försäkringskassan "satt i system, att missto att man är sjuk" faktiskt godkänner 97% av alla sjukskrivningar? Låter dock som du haft oturen att träffa en handläggare som inte behärskar konsten att bemöta människor på ett bra sätt. Trist!

    SvaraRadera