lördag 2 mars 2013

Fördel i Cancer-Branschen #4

Att man kan känna lycka över att få städa.
Eller, att man kan känna lycka, över att känna att man orkar städa.
Ni som känner mig veta att jag tycker det finns såååå mycket annat i livet som är roligare :-)))
Men att vakna idag och se solen skina in på kladdiga fönster och stora dammråttor och inse att lägenheten behöver en uppryckning, utan att drabbas av trötthet och ångest. Det kändes skönt!

För jag insåg att jag kommer att orka städa. Typ hela vägen, in i kaklet :-))
Förkylningen och sviterna efter lunginflammationen känns fortfarande lite.
Men cellgifts tröttheten är nästan, nästan borta.
Säger jag nu, för jag har precis börjat min "vårstädning light"

Åh på måndag är det IKEA som gäller, för att inhandla nya sängkläder. Borde nog köpa en ny säng också.
Med tanke på att jag bokstavligt talat bott i min säng sedan operationen den 24 september, så är iallfall byte av mjukavara (kuddar, täcken och madrass) ett måste.
För min madrass måste ju vara rätt äcklig  :-))

När jag legat där i min säng och funderat över livet och hur långt mitt liv skulle bli, så känns sängbyte eller ens kuddbyte som en onödig utgift.
Tänk om jag ändå inte klarar behandlingen, varför skall jag lägga pengarna på nya saker?
Så i och med mitt "fri-från-cancer-besked" så skall jag unna mig lite sköna grejer :-))
Ha en fin dag därute!!
Nya fräscha kuddar blir det på måndag!!!
När man städar och blir varm, så kan man bara lägga ifrån sig peruken och bli slippa smutsa ner håret! Fördel i cancer-branschen #4



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar