måndag 18 mars 2013

Peruken på rätt ställe! Peruk trix #4

Man tror att man vet allt :-))
-Så där gör alla i början, utbrister L och tar ett stadigt tag i min peruk och drar bak den, så att jag känner mig helt blottad och min bleka panna tittar fram.
-Hjälp, skriker jag högt och undrar vad fanken hon håller på med.
Men L skrattar bara hjärtligt och drar lite till i silikon-kanten på peruken, så håret svajar.
-Alla drar ner den för långt i pannan i början. Det gjorde jag med.
Att L hade peruk, hade jag ingen aning om.
Tänk när hon outar det, då kommer hon bli världens bästa peruk-frisör. Någon som verkligen vet vad det handlar om. Någon som använder det, på riktigt. En äkta skallig. Coolt.

Så söta L tunnar ut min "gamla peruk" och visar mig finger knepet "det gyllene snittet", var hårfästet "skall" sitta. Tre till fyra fingrar skall få plats mellan ögonbryn och hårfäste. För att det skall upplevas så naturligt som möjligt. Och det stämmer ju faktiskt. Inser jag när jag tittar på bilder från mitt håriga liv. För jag har rätt högt hårfäste, när jag har hår :-)))

Så jag skrattar gott åt mig själv när jag inser hur långt ner jag haft den hela vintern.
-Wow, liksom. Jag har ju en panna. Så nu kan jag ju till och med använda mina coola solbrillor. För med peruken neddragen för långt i pannan, gav solbrillorna mig ett något knasigt utseende.
Men även om jag såg knasig ut, så värmde det gott :-))))

Längtar dock ofantligt efter min nya Rapunzel peruk :-)))
Det gyllene snittet enligt frisör-världen. 
Ingen panna :-)) åh andra sidan, motsatsen till låg panna är ju jätte hög panna. Det kan man få utan problem när man tillhör cancer-branschen. Men den bjuder jag faktiskt inte på idag :-))))
Det gyllene snittet så här en måndag eftermiddag. Känner mig sååååå fin och lite gyllene liksom :-)))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar