lördag 30 mars 2013

En vanlig dag, med ömsom vatten, ömsom vin.

En ny dag, med nya äventyr.
Eller bara lugn och ro.

Det räcker. Och lite löpning. Men det går så tungt, så tungt. Vet inte vad jag gör för fel. Ingen spänst, ingen smidighet, ingen ork. Ingen inspiration.
Men jag har ändå gett mig ut varje dag, på 5 -6 km. långsam löpning. Jag som alltid hävdat att "allt räknas"
men det känns inte som om det gäller min kropp, just nu.
Men det kanske är cellgifts-baksmällan som gör sig påmind. För kroppen känns mjuk och musklerna bara hänger neråt. Gravitationen har gjort sig påmind :-( Det känns inte som träningen gör någon nytta, eller att mina utputande mage blir plattare...
Men jag skall ge det några dagar...
Sen f---n !!!

Solen kom igår eftermiddag så halva löprundan genomförde jag i t-shirt :-))
Mysigaste middagen igår, på halv-hippt ställe i Cannes, Red Line.
Och idag vaknar vi upp till duggregn.
Men som sagt, croissanterna smakar gott och igår så smakade även rosé vinet fantastiskt.

Och just nu sitter vi på vår kvarters fik och funderar på om vi skall dra till CAP3000 för att shoppa, eller Saint Tropez för att fika med en polare. Svåra val :-))))

Och så har jag sååååå lååååååånga ögonfransar. NOT, men ändå :-)) Galet skönt. Peruken är tvättad och nyplattad. Känner mig nästan normal :-)))
Vi satt ute, undervärmelampa. Men ändå, vi frös inte.
Åh jag har på mig min nya skjorta som Ellie och Casey köpt till mig, tack mina små stjärnor!!!!!
Kolla allt hår!!!!!!!! 



1 kommentar:

  1. Härligt att ni rest ifrån allt! Vi är också på rymmen från cancern. Vi åkte till Idre. Härliga dagar med sol och skidor.

    Jag blir så förbannade när jag läser om allt pengastrul du har. Jag behövde aldrig be om ett frikort, det fixade de från början. En sköterska gav mig ett stämpelkort och sa "visa fram det här varje gång du går på läkarbesök så blir det gratis efter 1100:-".

    Ska bli så kul att träffa dig på gyncancerdagen. Jag ser fram mot det, att träffa likasinnade. Har varit så låg ett tag. Trippen till Idre har hjälpt upp humöret lite.

    Glad påsk kram till dig

    L

    SvaraRadera