torsdag 21 mars 2013

Kast med liten peruk. Nästa OS-gren?

Upp tidigt i ottan, för Casey skulle med första tåget till Stockholm, på skolresa.
När min älskade unge satt på tåget, åkte jag hem och morgonyogade .-))
Redo att möta dagens första kunder.

Ögonbrynen växer så det knakar, har till och med noppat de allra vildaste.
Läste i någon blogg, innan jag tappade allt hår, om en kvinna som var så glad när hennes hår kom tillbaka, att hon inte ens rakade armhålorna, för hon ville känna känslan av hår.
Alla gör som de vill, men jag noppar hår som sitter fel .-)) även om det saknas hår på andra ställen. Armarna är helt mjuka och hårfria.
Konstigt för jag upplevde mig själv inte som hårig. Men helt hårlös är skillnad. Även på armarna.
Och man känner sig så ren, konstigt.

På eftermiddagen jag fick jag finbesök från Borås.
Så kul jag har haft.
Yvonne, Annette och Pia har förgyllt min tillvara idag, med skratt, humor och skumpa :-))
Vi har tagit såååå fina bilder till mitt fotoprojekt, som jag inte har döpt ännu, men kallar "skalliga-kvinnor" till något bättre dyker upp.
Tack tjejer för att ni ville vara med !!!!
Och vill du också vara med, så är du såååå välkommen!!!
Vi tog först de seriösa bilderna. Så som jag planerat. Det blev så bra!!!
Jag ville ha med Yvonne, Annette och Pia även om de fått tillbaka allt hår (inte längden än, så klart :-) För den perioden är ju också en del av skalligheten. När håret håller på att växa ut, men man ändå inte ser ut som sitt vanliga jag.

Men efter lite skumpa så kom vi ju på att "kast med liten peruk" är rätt kul. Åh det var det :-))
Kanske nästa gren i paraolympics "kast-med -liten-peruk"?

Vill du vara med i mitt projekt så måste du inte bjuda på skumpa :-) och du måste inte kasta din peruk. Men just den här eftermiddagen så passade det alldeles utmärkt att tramsa, fnissa och bete sig som tolv år :-)))
Life without a wig :--)
Och litet förtydligande, detta är inte en bild till utställningen. Detta är bara kärlek :-)) Jag är så glad att jag träffat den här trion. Tack för att ni finns i mitt liv!!!!!



4 kommentarer:

  1. Hej du fina!
    Gillade din text om minne och Tourettes mkt. Tror inte att det bara är cellgifterna som ger den effekten. Jag har inte tagit cellgift utan strålat mig. Men min hjärna hänger inte heller med. Glömmer, säger fel saker och känner inte igen mig själv. Tacka vet jag min iPhone med kalender och påminnelselarm...

    Stor kram till dig idag

    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte skönt att höra att andra har lika jobbigt, men det känns ändå bra att veta att man inte är ensam om alla konstiga biverkningar!
      Hoppas att du får en fin helg!!
      Kramar i massor!

      Radera
  2. Tusen tack, Cecilia, för en fantastisk dag hos dig igår! Det här ska jag leva på länge! Kram

    SvaraRadera
  3. Ni är helt underbara Yvonne!!! Tack för att ni ville vara med!!!! kramar

    SvaraRadera