fredag 29 mars 2013

Som Hemingway, typ :-))

Somnade gott med pizzan i handen och filmen Julie & Juliette rullande på datorn, och... peruken på huvudet :-))
Nästan 11 timmars sömn blev det.

Och nu sitter jag på caféet bredvid lägenheten, (100 meter från croisetten) och dricker kaffe och bloggar och svarar på mail. (Casey är ute på en powerwalk)
Och jag känner att det här skulle jag lätt kunna fortsätta med.
Författa fantastiska texter :-) på mysiga franska caféer. Med franska ord som hoppar omkring mitt huvud, ord som är helt omöjliga att förstå.
Men så snappar man upp något man förstår, och blir helt varm i hela kroppen. För någonstans där inne i min super svenska kropp, bultar ett franskt hjärta.
Casey är lika förvånad som jag över att jag celgifterna inte sopat bort fler franska ord.
Nästan så att jag pratar bättre franska nu. (Ro hit med en påse cellgifter eller två, så klipper jag även alla oregelbundna verb :-)))

Skiva och fota, det vore livet det :-)))

Idag skall vi bara ta det lugnt, (som om vi inte har gjort det, sedan vi satte foten på Fransk mark :-)) för solen är uppe och det är inte riktigt så kallt som igår.
Peruken var genomblöt efter löpturen igår. Och så lyckas jag somna med den. Så tovig. Ett skatbo, på en skata som Morgan skulle sagt :-))
Åh här sitter jag och skriver på Caseys dator. Såååååååå nice.



2 kommentarer: