måndag 18 mars 2013

Jag vill ha mitt Feul-band!!!

För exakt ett år sedan nördade jag in på Nikes senaste "uppfinning" FuelBand. 
Man mäter all form av rörelse, inte bara steg.
Så deras slogan #makeitcount stämmer verkligen. Så armbandet satt som gjutet, varje dag på min vänster arm. (kolla gärna filmen, du kommer att bli frälst du med .-))

Såååå coolt. Jag köpte till och med ett till min löparkompis, för det är mycket roligare att nörda om man är två :-)))
Vanliga dagar kommer man upp i 3 - 5 000 feul. När jag sprang Medoc marathon tror jag att jag touchade 14 000 om jag inte minns fel.
Men armbanden finns bara att köpa i USA :-(
Och kvalitén var väl inte det bästa, trots ett styckpris på 1500:-
Så strax efter mitt Marathon slutade den att registrera. Snyft...

Men för några veckor sedan skulle en bekants bekant till New York, som kunde tänka sig att byta armbanden mot två nya. Jag var såååå glad och förväntans full !!!

Men något gick snett... och armbanden blev stulna här, i Sverige (?!?!?!) innan jag hann få dem.
Vem mer än jag förstår FuelBandens storhet och vem sjutton vill stjäla mina armband???

Söta Anna V hörde mig klaga.
Och vips trollade hon fram sitt nästan oanvända FuelBand. Tack Anna!!!!!  Och även om jag inte får det att fungerar eller är lite för stort, så känns det väldigt bra, att bara få ha det på sig. För varje gång jag tittar på det så känner jag mig lite starkare  :-)) Verkligen Tack super söta Anna V, från hela mitt hjärta.

Så är det någon annan som skall till Usa och kan tänka sig att ta en beställning från mig, så vill jag gärna beställa ett FuelBand Small. (så att Anna kan få tillbaka sitt och vi kan nörda ihop :-)))
Så här ser det ut, visst är det snyggt??
Så här såg mitt armband ut. Det bästa är om det sitter ganska tight runt armen, för det är gjort av stelt gummi, och sitter det inte nära kroppen så fastnar man i sina kläder. Men jag klagar inte :-))))


Så här ser det ut när man inte registrerat sitt Nike armband. Sedan synkar man det bara i en app i iPhonen. Sååå nördigt, men sååååå kul!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar