måndag 4 mars 2013

Rapunzel flyttar in och jag fick en ny peruk-frisyr!!


I fredags var jag bjuden på invigningen av Rapunzels of Swedens senaste salong.  (Som ligger på Drottninggatan 69, runt hörnet på Safari, bakom NK garaget).
Frisersalongen där en ny frisyr betyder hårmaner á la Hollywood. Underbara lockar med bästa extensions och så peruker då :-))

Jag har ju fått prova en av deras allra första testperuker, jag lät färga och tona den lite, så att den blev den snyggaste wiggen ever!!! 
Tanken är att du köper en peruk i den längd som du vill ha, (kort, halvlång, ännu lite längre och jätte långt, ner till rumpan).
Sedan låter du en frisör klippa till den, som om det vore ditt egna hår. Och kanske färga den. En grymt bra idé och så skönt med lite yngre tänk i den soffiga perukbranschen!!

För nu skall peruker bli en del av deras ordinarie sortiment.
Dels med deras statsning Rapunzel vs. Cancer och dels till vanliga kunder som snabbt vill byta frisyr :-))) 
Skall ärligen erkänna att jag totalt glömt att fråga vad Rapunzel vs. Cancer skall göra, mer konkret. Min kemobrain jobbar verkligen i sin egna takt... puh.. :-))

Och så gick jag en pratstund med super söta och duktiga bloggerskan Emma som driver bloggen "att vara någons fru". Och hon tog massor av fina bilder!!! Tack Emma. Så kul att få vara med på bild och så kul med en fotograf som står på sig!!! Speciellt en tjej!!

Så jag blev bjuden på skumpa, snittar och en ny peruk-frisyr. Åh kolla som sagt alla snygga bilder som Emma skickade mig;

Jag är så nöjd med den här peruken. 
-Skall du köpa peruk?
-Lova att du provar en av Rapunzels, för de känns verkligen inte som att du har en peruk på dig. 
Ida lovade mig en ny peruk, en där håret är lite tätare än den jag fått testa. 
Åh jag lovar, då kommer det verkligen kännas som mitt egna hår!!!! (för nu är den lite för tunn längst fram så om det blåser blir jag lite nervös), men som sagt, det är deras första testperuk och ändå är den helt grym!!!!!!



Rapunzels VD Ida. Så trevlig tjej. Jag är grymt imponerad av hennes sätt att driva företag, att expandera, att våga satsa och utveckla och förvalta sitt bolag. Och att hitta så bra medarbetare (de jag varit i kontakt med har varit fantastiskt trevliga och tillmötesgående!)
Kolla min nya frilla, några frisörer som kom in när jag satt i frisörstolen, trodde inte att det var en peruk :-)))
Patrik, jag, Ida och söta Lisa som klippte min peruk till en ny frisyr. Åh jag har tydligen jätte kul just här :-))
Här känner jag mig tydligen rätt cool :-)) Men kolla så snyggt Lisa klippte mig och lockade mig!!!
Åh är är jag tydligen extra glad, ett glas skumpa innan lunch brukar ha den påverkan på mig .-))
En bild säger mer än tusen ord!






8 kommentarer:

  1. WOW!!!Kunde inte ens för en sekund tänka mig att du har peruk.Du är verkligen jätte jättefin...och även om jag sitter här med lite tårar i ögonen efter att ha läst lite, så ser man på dig att du är en surviver...Och DET är helt underbart att se!!!
    Stor kram till dig
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack !!
      Vad gulliga du är!!
      Visst är peruken fin? Jag älskar den!!!
      Tack för dina komplimanger. Det värmer ända in i hjärtat och får en att kämpa lite extra!!
      Tack och jätte välkomna tillbaka!!
      massor av kramar och kärlek till dig!!

      Radera
  2. Vad roligt att hitta in till din blogg via Att vara någons fru!:)
    Du verkar ha en härlig livsinställning och du är galet snygg i din fina peruk! Hade aldrig gissat det om du inte skrivit det:)
    Nu ska jag läsa mer hos dig och fortsätta titta in!

    Många kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul att du hittade hit. Träffade ju Emma på invigningen!
      Tack för komplimangen. Jag tycker också att den är jätte fin :-)))
      Jag blir jätte glad för era kommentarer!!!!
      Välkommen tillbaka och jag skall spana på era bloggar också!!
      Massor av kramar och kärlek!!

      Radera
  3. Ja Emma hon är fin hon, på insidan och ut.
    Heja dig som vågar ta dig utan för din KZ!

    SvaraRadera
  4. Hej Cecilia! Har varit ett litet hemligt fan av dig sedan ett år tillbaka, då jag sett din bil svischa förbi när jag varit inne i stan, och jag själv startade eget som fotograf i januari förra året.
    Du är vacker och du skall vara stolt över dig själv, med eller utan peruk, jag skiter i vilket, för den glädje du sprider, med både ord och bilder, den kan ingen ta ifrån dig! Många kramar, Cissi

    SvaraRadera
  5. Hej min namne!!!
    Vad gullig du är!! Tack!
    Vad roligt om jag lyckas inspirera någon!! Och att du sett min lilla bil :-)))
    Lycka till med fotograferandet!!
    Tack för alla snälla ord!!!
    Kramar och kärlek !

    SvaraRadera