tisdag 19 mars 2013

Very bad hair day :-))

Det är ju inte en peruk-blogg. 
Men jag bara måste dela med mig av den här lärdomen.
Och det är att inte vara lika nonchalant som jag var och tro, att man vet vilket håll man torkar den på, utan att kolla.
För det gjorde inte jag igår kväll. (kollade alltså) (när jag tittade på mig själv i spegeln i morse såg jag bara Kvast-Hildas lillasyster :-)))
Tur att jag inte skulle träffa kunder på morgonen, för inte ens med en mössa, plattar den till sig.

Tvättade nämligen båda mina peruker igår kväll.
Schampoo och balsam, by the book.
Borstade försiktigt ut dem och hängde upp dem för torkning.
Kanske var jag lite trött :-))
För jag missade, inser jag nu, att förvissa mig om att jag borstat dem rätt.
Alltså håren i rätt riktning.
Jag missade helt var framsidan på peruken var. (vågar knappt tänka på hur Rapunzel peruken ser ut .-)))
Så jag har antagligen borstat allt hår mot framsidan av peruken och så hängt upp dem i tron att nacken var pannan. Det motsatta hade ju varit smart :-))
Och då blev den värsta fluffig när jag fick på mig den. Tur att det finns platt-tång. Haha hahah

Ps. Innan jag fick på mig peruken i morse, så var jag lite halvlåg, inte deppig, men så där som jag inte riktigt brukar vara, när jag är normal. (Men jag är ju inte normal ännu :-) Allt är bra, men det känns inte toppen, vet ni vad jag menar? Men när jag fick på mig peruken så gick det inte att känna annat än flabb :-))

Vågar knappt säga att jag använde Rapunzels schampoo och balsam, när resultatet blev så här :-)) med produkterna var det inget fel på. Bara den där knasiga bruden som tvättade dem :-)) Kanske skulle jag platsa i Donnar Summers gamla grupp. Hade inte alla Motown tjejerna stort hår på 70-talet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar