onsdag 6 mars 2013

Välkomna till min värld!

Så många nya läsare på min blogg :-)))
Jag blir galet smickrad och jag lovar att varje klick ger mig energi och kraft att orka vidare. 

För även om jag är fri-förklarad, (sedan fjorton dagar tillbaka), så är det nog lite sant, det som veteranerna i cancer-branschen säger.
-Det är nu resan börjar Cecilia. Det är nu du skall stå på egna ben.
Åh jag vill inget hellre än att stå där, fri från sjukvårdens slangar och sprutor och alla tider man skall passa, som någon annan bestämmer åt en. Och fri från känslan när folk pratar över huvudet på en.
När man inte blir tagen på allvar.

Åh så inser jag ju samtidigt, hur många andra har det. De som inte orkar protestera. De som inte har kraft eller ork.
De som inte orkar känna "Fuck Cancer"
Den där känslan som startar i tårna och går som en våg genom hela kroppen tills den når höger långfinger och utan att tänka på det skriker man Fuck Cancer och fingert pekar rätt upp.

Precis som Ung Cancer säger, det är okej att känna.
Det är inte bara okej att bli arg.
Jag tror att det är ett måste, att bli arg och förbannad på sin cancer.
För allt man missat, för allt som gör ont, för alla man sårar, för allt som är orättvist,

För kan man skrika och gapa lite. Får man igång adrenalinet i kroppen, hjärtat slår lite extra och man syresätter kroppen lite bättre. Så ut med ilskan. Och sedan går vi vidare.

Men för de som inte orkar bli arga, som inte har modet eller tiden att protestera, det är för dem vi måste kämpa. Och det skall vi, vänta bara lite, så kommer det att hända grejer här.
För Cancer är för djävligt.
Och det är sådant som den här bloggen handlar, men också om vanliga saker, om att kanske våga dejta och inte oroa sig för att peruken hamnar snett när hånglet tar fart :-)) om fest och röda mattan. Om min dotter och min galna familj. Att jobba som fotograf. Om rättivsor och orättvisor. Så häng gärna med på här på min blogg.
För tillsammans skall vi uträtta stordåd!

Åh i morgon letar jag efter modeller, skalliga modeller!! Som jag vill fotografera!!
Fuck Cancer mina vänner!!!



2 kommentarer: