lördag 23 mars 2013

Ellie & Pluras kök

Mysigaste middagen med syster-yster, Elmine och Eva.
Så inspirerande att få hänga med ungdomar :-)
Och jag som tycker att de är så framåt, orädda och självständiga, dessa tjejer av 80-talet.
Men när man pratar lite djupare så visar det sig att vi är inte så olika i alla fall.

Ändå så har den ena har haft en lyckad utställning och den andra driver en lyckad nätbutik, och min syster fotar fantastiska bilder till sitt projekt.
Så trots att de har så skön stil och är så coola och snygga, så brottas de med samma tvivel som jag själv. Duger jag, är jag tillräckligt bra, vågar jag satsa.
När jag ser dem vill jag bara skrika JA! Ni duger som ni är, ni är fantastiskt duktiga och JA. Satsa för allt vad tygen håller.
För ni är bättre än vad jag någonsin kommer att bli, redan nu. Jag vill bara knuffa dem över kanten för att bevisa för dem, att deras vingar bär.
Varför är vi tjejer så försiktiga (för det är faktiskt en tjej-grej, det där fegandet och den är ständiga kampen om att tro, att man inte duger)

Kvällen var super mysig och maten var jätte god. Men det var nog tur att det inte var Pluras kök som serverade maten igår.
För Plura hade nog inte lagat så god mat igår.
För han hade nog intagit sin middag intravenöst :-)))) Eller så kanske han fastade?

Elmine, Plura och Ellie gör Borås by night !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar