tisdag 2 april 2013

Salut Saint Tropez!


Och solen sken när vi gled in i Saint Tropez.
En liten fika på Seniquer (cafeet i hamnen som har röda stolar och bord) och sedan ut till Key West Beach för lunch.
Men som det blåste…. 
–Le Mistral, säger fransmännen, och får den kalla vinden att låta så vackert. Nåja, det mojnade fram på eftermiddagen. Och vi åt lunch ute.

En fantastisk dag i trevligt sällskap, sol på näsan och såååååå god mat. Klockan var nästan nio när vi var hemma och vi somnade så skönt.

Och för mig var det första natten som jag sov, utan att springa upp (för att dricka vatten, gå på toa, få ett värmeanfall). Det var nästa så att jag vaknade för att jag var så förvånad, att jag inte vaknade :-)))))
På väg till Saint Tropez, solen skiner och min ögonbryn är enorma!!!! 
Lite väg-snacks. Våra favoriter :-)) 
Vägen ner mot stränderna (Saint Tropez är en gammal fiskarby, där stränderna ligger drygt 8 km. bort, bakom en halvö).
En av de privata stränderna. Drivs av Gilles som varit gift med en norska. Så han snackar lite norsk :-)) 
Au Revoir Saint Tropez!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar