fredag 5 april 2013

Gustav är både vild & vacker :-))

När min lillasyster var liten så läste vi i världens sötaste barnbok för henne. Den vilda babyn, tror jag den hette. Och efter det så kallar vi alla babysar vi träffar, och som vi blir lite kära i :-) För "vilda babyn".
Och Gustav är en sådan baby, "vilda babyn" för han är sååååå söt, så glad och så där härligt, mjuk och gosigt babyvild. Så där som babysar skall vara :-))
Inte så konstigt att han är så go. Han har ju världens finaste mamma, mamma Annica.
Hon har sedan första dagen jag var sjuk, peppat med sms och sköna bilder på "vilda-babyn-gustavs -framfart". Hon är en enastående person måste jag säga. TACK Annika för att du funnits där!!!

Åh, äntligen så har jag fått göra ansiktsbehandling, hos min finaste Åsa. På Centrumhusets Medicinska Hudvårdsklinik, här på Kristinelundsgatan.
Jag har varit en trogen kund hos Åsa i många år. Så att inte få gå dit och bli omhändertagen, eller att få nörda in sig på Frankrike (hennes passion också :-)) har varit tomt. (man skall tydligen inte göra ansiktsbehandlingar eller tandläkarbesök under tiden man går på cellgifter)

Men nu har det ju gått så många veckor efter sista cellgifterna, att det skall vara fritt fram.
Först gjorde hon Micro Dermabration (som att slipa huden med små, små partiklar, genom ett penn-liknande instrument) Och det räcker gott och väl, för att bli av med torr och gammal hud.
Men jag ville ha lite hard-core, så vi körde några lager med Kemiskpeeling (känns som ansiktsvatten)
Svider lite, men är värd varje smärta :-)
För man blir så slät och rynkfri :-)
Undrar om det skull hjälpa på min mage?
Och så går man hem och fjällar, någon dag eller två. Så det gäller att veta att man inte skall vara med på några coola tillställningar de närmaste dagarna .-))
Lite röd och lite märken efter borttagna prickar. Men så ren och mjuk. Och kolla min navy-frilla!!
Här är vackra och vilda Gustav, för några timmar sedan. Visst ser han go ut?




2 kommentarer:

  1. Vad snygg du är Cecilia, ögonfransar och ögonbryn och din frisyr som är på väg ut! Tycker du ser så cool och frisk ut! Lite modellig! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad du är gullig!!!
    Snart är du där också :-)
    KRAM

    SvaraRadera