lördag 27 april 2013

TACK för att NI finns!!!! (åh Still Around :-))

Tack för alla fina ord, mail, sms, kommentarer och Facebook-inlägg idag.
TACK!!!
Jag tror ingen, som inte varit här, i livets-väntrum, förstår hur liten och ensam och orolig man kan känna sig ibland. Och hur små saker, som kan sätta en ur balans. Och hur mycket, en liten hälsning kan betyda :-)

Idag var en sådan dag. 
Jag tror att den här känslan. Jag har just nu, startade när jag ringde Onkologen, på Sahlgrenska i onsdags. 
Och sköterskan inte kunde ge mig en tid, för mitt första återbesök. 
Hon pratade mest om NÄR, min läkare skall ha semester. (ursäkta, jag skiter fullständigt i när hon skall ha semester. Jag vill bara veta när hon är där. Så att jag kan få göra mitt första återbesök. Och fråga henne om alla konstiga saker, som jag oroar mig för).
Men det kunde hon inte. Så hon lät mig hänga där, utan information. Och idag är det lördag och hon har så klart inte ringt idag :-))
(De lovar alltid att ringa tillbaka. Och när man tröttnar att vänta så ringer man själv tillbaka.  Och då heter det alltid; - Jag skulle preeeeeeciiiiiis ringa dig, Cecilia. -Yeeah sure....)

Det är så små saker, som kan få en cancrig ur balans.
Så om ni visste, hur mycket det betyder att ni skriver till mig. 
Det låter klyschigt, att ord skulle bära en, men lite så är det faktiskt. 
Det känns som jag orkar lite till, av uppmuntrande ord. Så TACK alla vackra som jag känner. Och alla vackra som jag inte känner! 
(nu fiskar jag inte efter fler sms eller kommentarer. Mer bara så att ni verkligen förstår, HUR mycket det verkligen betyder).

Inte meningen att låta deppig idag. För det är ju faktiskt lördag :-) 
Och jag vet massor av sköna girls som är ute och roar sig just i kväll. :-)) Kör hårt mina vänner!!!!
Jag och Casey har haft världens supermysigaste kväll. Just nu ligger hon och sover i soffan och tv´n står på. Och jag har smackat i mig tre kokos-toppar :-)))

Åh så måste jag ju berätta vad Still Around gjorde. Inte bara spelade de en låt (Heroes) till min ära (eller vad heter det.. :-) i lördags på Hovås Golfkrog.
De har till och med dedicerat den till mig, på Youtube!!!!!!!!!!!!!! (gå gärna in och se vad de skrivit :-))
Tack vackra ni. Speciellt Bosse och Göran. Och Staffan. Och Peter och Lars. Och Malin. Ja, alla :-)
Jag blev så glad så jag faktiskt grät, lite. Tack, det var en mycket vacker gest. En mycket värmande tanke och en oerhört fin handling. 
Skall försöka spara den från youtube, (gick inte så bra, hur gör man Göran?) men håll tillgodo med länken så länge!!
http://youtu.be/BKd1w6MTD68
Verkligen FUCK that CANCER. Fuck all oro. Fack all sorg.



2 kommentarer:

  1. Alltså,du är så skit snygg med kort hår!Och det säger jag inte bara för att jag älskar Marie.Fredriksson (nu råkar du ju även likna på henne på just denna blid oxå)Kan du inte bara slänga perukerna åt hellskotta?Jag kan inte vara den enda som tycker så.Kraaaaam du vackra.

    SvaraRadera
  2. Tack söta Anonym!
    Ja, bilden blev ganska cool :-)
    Men det är ju inte jag :-))
    Även om din liknelse är väldigt smickrande, tack fina du!!
    KRAM !!!

    SvaraRadera