lördag 13 april 2013

Fuck Cancer! sa Kajsa och jag idag.

Är så himla trött på att sova dåligt och att stelheten i lederna aldrig släpper.
Så, nu var det sagt. 
Bara att ta ett djupt andetag och lyfta blicken. 
För det går inte att känna efter för mycket, att fundera för mycket. Tänker jag. 
För då kan man ju hänge sig åt alla möjliga negativa tankar och då blir ju livet ännu tyngre.

För en journalist frågade mig idag, vad mitt mål är. 
Hmmm, att vara frisk, så klart.
Men mitt mål är kanske också, att förvalta den erfarenheten cancern gett mig. Och att alltid försöka blicka framåt, även om man är i Cancer-Branschen. Och att få andra att blicka framåt.

För börjar man fundera, så är man ju (i alla fall jag :-) snart nere i "tycka-synd-om-mig-träsket" eller ännu värre; att man börjar oroa, sig för att bli sjuk igen.

Nej, så upp med hakan mina vänner och känn vad skönt det ändå är. 
För vi som kan läsa den här meningen, är ju faktiskt här. Mitt i livet :-))
Bara att köra!!

Precis som super söta Kajsa. 
Fotograferade fantastiska bilder på henne idag. Till mitt projekt.
Hon jobbar som volontär på Ung Cancer. Så kul att hon ville vara med. 
Så bra att Ung Cancer finns och gör skillnad. Sprider budskap och samlar in pengar. Hjälper ungdomar och deras nära. Informerar och kramas. Så hjälp gärna till du med!!!
Coolaste Kajsa!! Spana in hennes armband. Du kan också hjälpa till. Köp dem eller pärla dem. Eller. Gör både och.
Fuck Cancer sa vi så klart. Någon behöver nog träna lite på sin tuffe-attityd :-)) Och sköta sitt nagellack lite bättre :-))
Kajsa du e grym!!!




3 kommentarer:

  1. Vad jättefina ni är!! Jag sitter fortfarande och försöker samla mod att kontakta dig för modellprojektet. Skallig och eländig, men vid fantastiskt gott mod.
    /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta du!!
      Såg ditt inlägg först nu!
      Klart att du skall ringa mig!!!
      NU :-))
      0708-123434
      vore så kul, och du skrev ju här, nästan som att vara med :-))

      Radera