söndag 14 april 2013

GynCancerdagen är i morgon!!

Vaknade pigg och nykter idag. Ganska trevlig vana, att lördagarna och söndagarna blir så långa. Somnade framför tv´n. För Casey sov hos Ellen. Och jag sov hela natten.
 Ja, förutom några vaken-stunder :-) Men i min värld, just nu så betyder det; en hel natts sömn.

Löpning med snabbaste Katarina. Hon med sprucket revben och jag med cellgifter i lederna. Snacka om att det går snabbt :-)) Tur att Marie snart joinar oss :-)) 
Så även om det inte gick så fasligt snabbt, så är det alltid lika mysigt att hänga med Katarina. Hon är så rar. Och så omtänksam.
och bara 5 veckor till Göteborgsvarvet upplyste hon mig om.

Jobbade i studion. Och redigerade bilder till Expressen. Skall bli så spännande. Och så väntar jag så klart på VästNytt inslaget. Jag hoppas att det kommer snart :-))

I morgon skall jag åka till Stockholm, för att hjälpa till på "Gyncancerdagen". Vet inte riktigt vad som förväntas av mig, mer än att jag skall fota. Men det blir spännande. Flera kända föreläsare, bland annat Amelia Adamo skall vara med.

Sedan har jag gjort något modigt. Jag har bokat tid hos Rosie. Det charmerande och skarpa psykologen som var med på cancer-retreatet jag var på i veckan. För att prata. För att kanske bli den där Cecilia 2 punkt 8 som jag så gärna vill. Men jag nöjer mig med Cecilia 2.2 :-))

Åh på vägen hem, skall jag stanna till i Västerås. För att fotografera ytterligare en vacker kvinna till mitt projekt. Men jag vill ha fler. Kvinnor. I alla åldrar.
För nog är det så, känner jag. Att man lämnar tjej-stadiet när man får cancer. I alla fall tillfälligt. 
För starka tjejer blir kvinnor. Även om jag älskar ordet "Girl-Power". 
För himmel i havet vilka starka, vackra kvinnor jag träffat genom mitt projekt. 
Men, visst känns det trevligt när jag blev kallad Mademoiselle i Frankrike. (Så fort Casey dök upp blev det så klart Madame, hehehehe :-))

Det är nog en utav det coolaste bilderna någon tagit av mig när jag fotat, eller varit igång med min kamera.
Tack söta Kajsa!!!!! 

Någon super vänlig själ har nominerat mig till Mixmegapols tjejresa. Vet inte riktigt vad det innebär, men  jag är oerhört smickrad!
Tack okända du"""



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar