måndag 3 december 2012

Snööööö

Vilken stämning det blev när snön kom. Göteborg är banne mig den vackraste staden!!! (gråa novemberdagar är inte vackra någonstans :-))
Kom ut och borstade bilrutorna och titta vad jag hade fått: En is-skrapa från BMW!!! Snacka om att bli på bra humör!
Med ett smajl ställde bilden vid studion för att bära ut all utrustning, (skulle till Trollhättan och fota). Det tar lite tid, jag vet. Att bära lagom och gå många vändor. Man är ju som sagt inte 100 stark :-)
Då dyker en parkeringsvakt upp, och hon tyckte att jag jobbade för sakta. För sakta sa jag? Jag slet som ett djur, för det var ganska kallt ute. Och dessutom har jag frågat varenda parkeringsvakt jag stöter på i kvarteret, om jag får stå utanför studion, när jag packar bilen. ALLA har trevligt och vänligt förklarat att det är inga problem, bara jag inte parkerar där.
Då snörper den morgonsura parkeringsvakten på näsan och förklarar. -Visst får du stå här men du måste lassa i ett flöde.
Jag bara tittade på henne, i ett flöde? Jag flödar ju som f-n hela livet, tänkte jag säga.
Men jag förklarade istället att hissen tar tid, att det är en bit att gå och att lämna utrustning på trottoaren, för att visa att man "flödar" går ju inte. Hon var rätt otrevlig och jag blev jätte stressad. Glömde min mobil, tappade mitt Visa kort och kom nästan 20 minuter sent till Trollhättan.
Jag som har en stresstolerans som en Koala-björn (hur mycket som helst, menar jag alltså :-) Men nu tål jag tydligen ingenting. Jätte konstig känsla att nästan gråta för att jag fick en tillsägelse. Att stressa så jag tappar både telefon och Visa kort. Vad är det som händer? På väg hem från Trollhättan (halt och isigt) funderade jag på om jag borde tagit fram cancer-kortet... Tycker det är ganska roligt att skoja om det. Men seriöst. Tänk dig att jag dragit fram ett "cancerkort" och visat parkeringsvakten, kanske hade hon fått en annan förståelse för att det tog lite tid för mig. Kanske skulle onkologen tillverka  "Cancer-Kort" som man kan ta fram när man behöver det, precis som domaren i en fotbollsmatch gör, när han får nog.

Ps. Telefonen hittade C med hjälp av "Find my iPhone", Visa-kortet kommer förhoppningsvis på posten i morgon från en vänlig upphittare. Tack!
Rätt charmigt faktiskt!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar