fredag 14 december 2012

Girls night out and in :-)

Min fina lilla, trötta party-prinsessa som dansat Lussedansen både måndag och tisdag och självklart följt med på Glögg-festen som skolans äldsta elever anordnar (självklart alkoholfritt, för de höll till på Peackcook :-)) var något trött i onsdags. Min djävulsdag. Men hon är världsklass. För hon hoppade upp och gjorde en heldag med mig (kanske snarare halv, vi sov länge :-)) men vad gör det? När hon ville pigga upp mig!

Vi började med en kaffe och Croissant på Centro, sedan gick vi vidare till Rag Lady, Topshop (provade världens mest galna men snygga klänning, i turkos glitter. Var ärliga, ser jag ut som en desperat medelålders kvinna i den, eller en transvestit, eller kan till och med jag bära den på en galen fest??? 
Ge mig råd, både jag och Casey tyckte den var super snygg, men too much :-)) 
Sedan gick vi till Fiorucci och Casey köpte snygga boots. Sedan var det dags för fotvård. Sååå skönt. Eklandagatansfotvård, kan skarpt rekommenderas. Hon är hur trevlig och duktig som helst och mina fötter är så mjuka och fina. Caseys också!!

Bästa maten inhandlades på Sofina på Engelbrektsgatan. Färdig mat, bara att värma. Kvällen avslutades med film i soffan och en Ben & Jerry glass. Min favorit smak, Strawberry Cheese Cake.

Så även om det var en djävulsdag på många sätt, så gäller det ju att lägga det man inte kan påverka åt sidan. För vad hade det hjälp om jag satt mig att böla istället för att hänga med min livsbejakande unge?
Ingenting. Visst var jag nära till gråt flera gånger när jag kom att tänka på något som påminde mig om C eller cancer. Men då får man väl gråta en skvätt, torka tårarna och leta efter en snygg nyårstopp :-)) det finns så sablars mycket kul där ute i livet, åh här skall det levas kan jag lova!!!  
TACK ÄLSKADE CASEY!!!!
Jag och Casey väljer god mat på Sofinas!!!
Transvestit? Desperat? Galen? Vågad? På rätt fest? Hjälp mig!!!!!
Nice fotvård, för oss två! (ser ut som två ben, men de tillhör båda mig :-) Casey fick en egen bytta!!
Lille söta Gustav, min idol och hans mamma Annica kom förbi för en kaffe och pepp-talk. Tack fina fina Annica!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar