fredag 7 december 2012

Nattsudd med pälsmössa

Vackrare dag får man leta efter. Sol och klarblå himmel. Vindstilla. En spontan runda med C i Skatås på 8 km. var bästa medicinen för mina vemodiga tankar. 8 kilometer på 47 minuter. Mitt personbästa är 49 min för 10 km. Så jag har ju en bit kvar :-) Men lyckan är stor ändå. Det var inte min dålig kondition eller operations ärr som stoppade mig utan lite astma. (-7 grader är inget bra löparväder för mig).

Full av adrenalin kastade brorsan och jag oss iväg till Ullevi Lounge för Danske Banks julfest. Min första! Jätte spännande och hur kul som helst. Göteborgs Lucia kandidater sjöng så fasligt vackert och jul-igt. Sedan fick vi ett smakprov på musikalen "Grisfesten" med Wictoria och Peter. Hur roligt som helst. Så tack Marie S för god mat och gott vin. Tack söta Anders L för en trevlig pratstund och kul att du hängde med mig och brorsan och alla andra sköna partypinglor (ingen nämnd ingen glömd) som hängde runt vårt bord.

När festen dog ut ville brorsan gå hem. Men inte jag. Jag ville ju bara dansa. En kort vända hos Costas på Caleo, (min favorit restaurang alla kategorier) lyckades jag få med brorsan på. För med Costas välkomnande famn och smittande skratt känner man sig alltid så välkommen. Tack Costas för igår.

Mötte vackraste Anna M med sina, om möjligt, ännu vackrare och definitivt yngre väninnor. Så jädra befriande med ungdomligt oförstånd. Jag och Anna smittades snabbt och frivilligt och dansade hela natten. Vi stängde faktiskt Lounge. Kändes också väldigt moget och bra. Men framför allt så kände jag mig frisk. För jag orkade dansa, jag glömde av vad klockan var, jag var inte tvungen att sitta ner för att vila, jag tänkte inte på någon morgondag :-) Jag kände mig ung. Åh det bästa av allt är ju att på natten (när det är mörkt) syns inte mina mörka ringar under ögonen eller min peruk. Och på Lounge kände jag inte en kotte.
På väg ut i natten i min nya pälsmössa, som jag fick hur många komplimanger för som helst :-) All cred till min stylist Casey.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar