torsdag 13 december 2012

En ny man gör entre i mitt liv!


Så var denna dag till ända, från nattsvart till ljusgrått. Men tack vare oväntat besök, galen sms bombning, peppande sms och sms fyllda av kärlek, så gick tiden på avdelning 70 gick väldigt fort idag. Även om vi kom igång sent efter mitt brake-down på morgonen. Känner mig så klart cytostatika fylld, som i en bubbla. Åh i kväll väntar mer behandling hos Evangelos.

Klockan halv fyra möttes vi, de tre musketörer (Casey, farsan och jag) på Restaurang Kometen. Vi har ju provat fler olika ställen med bra käk. Men Kometen vinner. Dit går vi var tredje vecka! För menyn. Maten. Atmosfären. Läget. Personalen. Inredningen. De andra gästerna. Som gör att man trivs. Man känner sig för flyttad till en tidlös era, en tid som aldrig kommer tillbaka. Lite vemodigt så där, men ändå fullt av liv och möjligheter. För på Kometen är allt möjligt :-)
Idag var självaste Leif Mannerström där, han spankulerade runt och pratade med alla gäster. Så nice. Vi började prata med honom och han satte sig ner och berättade att han brukar laga mat på Drottning Silvias Barnsjukhus. För cancer sjuka barn. Vi bondade så klart :-) Fint gjort. Så jag berättade om bloggen, klart att ha ville vara med på en bild.
-Så tråkigt, du är ju så ung säger han och suckar tungt. Jag ler lite, visst är det tråkigt. Vi tar några bilder!
-För du är väl runt 30, så tråkigt, med så unga som blir sjuka. Då vaknar jag till; 30!!!! Jag som har fyllt 40 :-)) Farsan flinkar in att vi är 3 generationer, Mannerström gör stora ögon. I love him.
Två cancer-fighter som gillar mat!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar