söndag 2 december 2012

Kallt men ändå varmt :-)

Vilken dag, vilket väder. Åh trots inflyttnings kalas och hinkvis med vin (allvarligt talat, jag tål hur mycket som helst, är det en bi-effekt av cellgifterna?) i Martins nya lya, vaknade jag super pigg. Jag och C har promenerat runt Oxsjön/Sisjön i två timmar.
Helt underbart. Och det mest fantastiska är att allt kändes som innan, som vanligt, som när jag var frisk. 

För jag kan lova att cancer vs. relationer är en nästan intill omöjlig ekvation. Visst om man bor ihop, och träffas där i vardagen, varje dag. Eller kanske har en jätte lång historia ihop. Men alla vi som är ganska "nya" och får cancer, hur skall vi ögra? Hur får man ihop livet, kärleken och cellgifter? Sjukskrivning, självaktning och hormoner som hoppar. Hur bevarar man sin värdighet när livet känns nattsvart och hur skall man veta hur man skall stötta på bästa sätt när allt känns fel?
Då är det lätt att irra sig bort, trots att kärleken är stark. Fråga mig. Fråga C. Vi vet. Men precis som mitt mantra; Fuck Cancer. Så gjorde vi verkligen det. Glömde cancern för en stund. För jag är ju Cecilia, en flickvän och inte en cancerpatient. Åh C är ju min kärlek och bästa pojkvän. Åh fan va bra det blev!!!! :-)

Casey jobbade som bartender och servitris idag igen. Jag är så stolt över min lilla avkomma :-) 

Fler bilder från Still Arounds spelning i lördags finns på min fotoblogg youinfocus.blogspot.com
Promenad i bitande kyl, med bästa C. 
Göran ser alltid extra nöjd ut när han har söta tjejer omkring sig på scenen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar