onsdag 5 december 2012

Ge mig lite sex-apeal, ge mig lite s..

Min fina äkta hår peruk har jag behandlat rätt illa, och fortsättter jag i den här takten kommer den inte att hålla 1 år, som tänkt är. Så tanken att köpa en tränings peruk fanns med från början, men jag ville ändå inte "över" köpa mig första gången.
Att köpa en peruk kändes ovant, att köpa två var en för mycket :-) Men nu efter 5 veckor med min fin-peruk nästan 24/7 (det kanske kan förklara var för den slitits så, man får INTE sova eller somna i den :-) Så inser jag att jag behöver en tränings peruk. Eller snarare en slit och släng-peruk.
Så jag ringer Lisa på Janar Hair Fashion, där jag köpte min fin-peruk. Hon har två hemma, på lager. En riktigt blond syntetperuk med halvlugg och lite för kort, men väldigt sportig :-) = tantig.
Och sedan tar hon fram en tovig lite gråare syntetperuk. Hon urskuldrar sig att den är lite sliten. Men vad gör det, för den får mig att känna mig som en skådis.
-Nej, inte Hollywood, mer en billig B-skådis, tänk snarare slampig "Miss Inga från Schweden". Den har lite väl långt hår, på gränsen till porrig, glansig och artificiell. Men med tanke på att det känns som jag tappat min sex-apeal någonstans mellan Sahlgrenska och Avenyn, har jag inga problem med att se billig ut :-)) (jag vill ju leva som vanligt, åh då menar jag vanligt på alla sätt och vis, if u know what I mean :-))
Dessutom var den över 1 000:- billigare, och är den för lång kan man ju alltid klippa den, till en damig sedesam personlighet!

Rätt tråkig och käck = osexig :-)) my gååd, kolla så jag ser ut...... :-)))
Lite bättre! Lånade Ellies söta mössa. Provade en fläta, bra i löpspåret!
Woohooo, Inga is here :-) utmanande pose i en uttråkad kropp :-))





- Posted using BlogPress from my iPad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar