fredag 28 december 2012

Men vad gjorde du igår då??

-Nä men, jag var hemma och tvättade mina peruker!
-Jaha, det känns ju helt naturligt att säga, när någon frågar hur man tillbringade kvällen - NOT.

-Alltså. Vänjer man sig någonsin vid att lägga håret i handfatet och tvätta sin peruk, som man tvättar ett ömtåligt "hand-tvätts-plagg". Och dessutom avsluta proceduren med att gnida in balsam????
Verkar vara helt meningslöst när man pratar om syntetperuken, men antagligen har någon kommit på att det ger en mer "äkta" upplevelse :-)))
När det gäller äktahår-peruken så känner man att balsam är ett måste. Men det känns lika onaturligt för det.
Jag tvättade båda perukerna samtidigt den här gången, (eftersom jag var själv hemma).
Då ringer det plötsligt på dörren. Uhhhgggghhh.... hjärtat i halsgropen.
-Äääähuuummm.... vem är det?
-Kristian, säger en välbekant röst. (Min super gulliga granne som ofrivilligt fått min post)
-Vänta! skriker jag. Jag skall bara.....
 Vad är det jag "bara" skall?
Täcka över min bleka, hårlösa skalle?
Skydda honom från en chock, genom att sätta på mig en mössa?
Visa mig värdig och "påklädd"?
När jag stängt dörren börjar jag fnissa. För hur jag än planerar, tänker ett-steg-längre och försöker vara vaksam. Så är det stört omöjligt att förutse alla knasiga, konstiga och oväntade situationer som jag hamnar i på grund av min skallighet, min cancer eller mitt lätt sårade "jag".
Man överlever varje gång, så klart. Och jag tycker oftast att det är ganska kul, om inte annat i efterhand :-))
Handtvätt är att föredra :-)) Men varför är vattnet svagt brunt och min peruk ännu blondare?????
Här ligger mina peruker och blasamerar in sig :-)) Toviga som bara den!
Här hänger min "miss Inga" (min syntetperuk). Jag vägrar att köpa ett perukställ till!!!
Schampoo till syntetperuken. (köper du där du köpte din peruk) Luktar inte bra. Luktar gammal tantparfym. 165:-/flaska, ganska dyrt för något som inte luktar gott. kan man inte använda diskmedel?
Vanligt schampoo för preparerat hår (blonderat eller färgat) skall det vara till äktahår- :-) peruken, luktar vanligt liksom




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar