söndag 16 december 2012

Hej då C

cancer är konstigt.
man tappar saker.
man tappar håret.
man tappar sig själv.
man tappar sin pojkvän.


Vem sa att livet var rättvist, vem sa att det skulle vara lätt. Men att bli dumpad när man är sjuk är ta mig fan värre än att man blir dumpad när man är frisk. Fråga mig, för nu har jag varit med om båda. C lämnade mig tidigare i veckan med krossat hjärta.

Klart att jag såg det komma. Det det började redan dagen jag kom hem från doktorn första gången. Och jag förstod ingenting. För var det inte vi, C och jag? Även med lite cancer. Tydligen inte :-). Och då gick det upp för mig att "vi" var nog inte på riktigt, för är man älskad på riktigt så blir man inte lämnad mitt i livets jobbigaste fas.

Men så kom jag på en teori, så klart att det är så här;

För är man en Rebound-girl, så är cancer no-no.
För som Rebound skall man alltid vara sitt snyggaste, alltid glad och förstående. Frisk och stark. För att kunna stänga en bar med huvudet högt, hålla låda en helkväll eller bara vara mjuk och skön, det är det en Re-Bound är till för :-)
Så det är klart, att får man cancer så åker man ut. (Rebounds åker ut vilket fall som helst, men med cancer så går det lite snabbare :-)) För det är väldigt oklädsamt med cancer. 
För en Rebounds främsta egenskap är självständighet, humor, och gärna en god hållning.

Men jag trodde faktiskt att C skulle vara med mig på hela cancer-resan, ja, faktiskt hela livet. Jag saknar honom så att det gör ont i hela kroppen.

Men livet måste gå vidare, med eller utan cancer, med eller utan C. Skaka av sig, resa sig upp och tänka att, -Tja, hur jobbigt kan det vara. (rätt jobbigt :-) för när jag tänker på alla roliga saker vi gjort och alla 90 mil vi sprungit tillsammans och alla liter viner vi smakat, alla knasiga saker vi gjort och alla härliga konversationer vi haft. Ja, då svider det till i hjärtat.
För nu blir det ju inget mer. Det blir bara tyst och tomt.

Så därför tror jag faktiskt att det är min tur att skaffa mig en Rebound boy/man. Så se upp alla friska pojkar och starka män :-)
För nu vill jag skratta och prata och känna respekt. Få galna sms och kanske lite kärlek-light :-)). Dansa, gå på party, hångla ohämmat och somna utmattad kl 5 på morgonen. Åh dra vidare på nya äventyr när jag känner mig hel igen :-) (man ger och man tar :-))

Liten ordlista
Rebound = kallas man när man dejtar en nyskild kvinna eller man. Man finns där som en ego-boost under skilsmässans första trevande månader. Rätt kul om man vet vad man ger sig in på :-), men mitt råd är att inte falla lika hårt som jag gjorde för C.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar