torsdag 21 februari 2013

Vote Tara for president :-))

Och så är det fredag i morgon (igen :-)) och en hel skön helg ligger framför oss. Själv har jag nog tagit ut mig, i min euforiska bubbla. Mörka ringar under ögonen påminner mig om att den här helgen sannerligen skall/måste bli lugn, sååååå lugn. Jag lovar :-)))

Men ni, partysugna, pigga och glada människor som har Göteborg som bas. Som behöver en cool, snygg, skön out-fit så kan jag bara säga; TARA, (Tara by Rag Lady i Arkaden)
Butiken har så mycket snygga kläder. Och man önskar så klart att man hade världen största plånbok när man går in där :-))
Men det är inte bara kläderna som är fina, deras personal är helt underbar. När Casey och jag, förra fredagen ville hitta något snyggt att ha på oss. På kvällen skulle vi ju fira "cancer-fri", så vi gled in på Tara, som vårt absolut sista alternativ.
Ni kan tänka er att sinnesstämningen var något desillusionerad. För vi hade redan tillbringat 2 timmar på stan. Utan att hitta så mycket som en.... strumpa.
Ni vet känslan. Man vill helst känna sig som Carrie i SATC. Som världsvant sveper förbi, med massor av stora kassar med dyra namn på. Men råkar man, (ve och fasa) få syn på sig själv i ett skyltfönster, så undrar man vad det är för looser med grön plastpåse från Coop, och galen peruk på sned, som förföljer en :-))

Jag har inte köpt ett enda klädesplagg sedan jag fick cancer. För jag lovade mig själv att inte handla något innan jag blev cancer-fri. Där av min desperata min. För jag ville ju fira in min nya epok, med nya fräscha kläder, så klart :-)))

Och så träffade vi underbara Rebecca och Matilda. De var så hjälpsamma, snälla och glada. Och när de fick höra vad vi skulle fira, visste deras omtänksamhet inga gränser :-))
Så gulliga. Jag och Casey blev helt kära. Jag fick ett litet armband och en jätte fin bukett blommor!!!
Och trots att jag prövade deras tålamod med att dissa det mesta;
-Nej, jag passar inte i mönster. Nej, jag vill inte ha för ljusa färger. Nej, den var i bomull, jag vill ha något mer party. Osv....
Så var de hur gulliga som helst (-Nej, det var inte cancer-kortet som gjorde dem tålmodiga och hjälpsamma, jag tror helt enkelt att det var deras sköna personlighet :-)))
Värsta rea-fynden. Caseys super coola jacka, min glitter kavaj och min coola top,  ALLT var på REA!!!!!

Casey ha ju också trampat i Cancer-träsket. Tillsammans har vi faktiskt fixat det. Klart att hon också får handla :-))
Förlåt om jag låter som världens jobbigaste morsa. Men jag är så stolt över Casey. Tack för att du stått ut med mig och funnits där!!!! Love u!!! xoxoxoxo

Sötaste tjejerna med jobbigaste kunden. Men väldigt, väldigt tacksam!!!!
Fina tulpaner :-)))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar