fredag 15 februari 2013

Nästan cancerfri ;))

Infan mig kl 07.00 på Carlanderska. Bubbligt glad och fylld av förväntan. nervös? nja, bara nyfiken!!
Välkomnades in på op avdelnigen och fick byta om till "patient uniformen" stora trosor och låååånga strumpor ;)))
Träffade Saska för första gången, jätte trevlig. In i operationssalen. Sövd av sötaste sköterskorna!! Försökte streta emot, som ett test. De tittade på mig när jag låg där med galet öppna ögon --Hur går det? Riktigt bra, försökte jag säga men det kom bara något sluddrigt över mina läppar :)) och på en nano sekund var jag borta och sedan på väg mot uppvak.
15 minuters narkos kunde lika gärna vara en natts sömn ;))
Vaknade lika bubblig och glad. Sötaste syster Kina tog hand om mig. Hon hade redan fixar till röntgen tiden, blandat kontrast vätska och pepprade mig. Blodtrycket var typ 40/99 så jag fick lite extra fyllningsmassa intravenöst.
Saska kom förbi igen och berättade att undersökningen (min kropp) var felfri ;)) och att ca125 var 20. 20!!! Jag blev lite besviken och Saska tittade undrande på mig. Det är ju jätte bra, menade hon och såg nästan besviken ut över min reaktion. Men jag hade fått för mig att jag skulle ner på 0 noll.
Skall erkänna att det var mina egna spekulationer. Och Marie Swahn tyckte att det skulle ner lite mer. Så 21 för 5 veckor sedan till 20 tyckte jag väl var sådär... Men Saska uppmuntrade mig och förklarade att 20 var kanon!!!!!!
Så 11.00 satt jag ombytt och klar vid röntgen. Fylld med kontrastvätska (godaste frukosten) gled jag med nerdragna byxor ut och in genom en båge.
Sitter nu i cafeterian på Carlanderska och både Saska och Magnus har kommit förbi och pratat med mig. Kl 13 är röntgenplåtarna klara.
Så in med skumpan på kylning, i kväll blir det party.
För jag är ändå ok på 2 av 3 tester.
Skulle Marie tolka svaren på annat sätt när hon är tillbaka på måndag. Då tar vi det då.
Nu e det fuck cancer & champagne som gäller!!!!!
Kärlek till alla!!!!
Catwalk snygg á la Carlanderska! ;))


Skickat från min iPhone


- Posted using BlogPress from my iPhone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar