måndag 18 februari 2013

Ett blandat inlägg

God morgon alla vänner!!!

Har pratat med Sahlgrenska om att få träffa Dr. Marie. Men hon var inte där och maila sin läkare får man inte, lämna meddelande är inte populärt.
Även om jag känner att de tycker jag är halv-jobbig där uppe på Avd 70 på Sahlgrenska, så är jag faktiskt lite imponerad av att sjuksköterskan som svarar ändå är så pass trevlig.
Distanserat trevlig.
Det är ju inte så att man får energi av att prata med dem där uppe (syster Linda var undantaget :-))
Det är ju inte som när man ringer till Kvinnokliniken på Carlanderska och Camilla bara skriker:
-Meeen Heeeej Ceeeeecilia, vad kul att DU ringer, hur mår du???? :-)
Och man hör hur hon smajlar med hela munnen och man känner att hon bryr sig i hjärtat.
Så det är väl bara jag som är bortskämd med ett sådant personligt bemötande. Men hur svårt kan det vara att låta lite personlig och välkomnande.

Så i min iver att prata om Frisk-Fest på lördag, blev ju lite galet :-)) Jag måste ju vara fri från fler cellgifts-behandlingar innan det officiella partyt kan hållas!!!
Så kära vänner; tålamod. Typ det tålamod man skall besitta när man stiger in i cancer-branschen :-))

Och så har jag lovat mig en sak.
Att inte hetsa med träningen... Det är svårt. Jag vill springa. Men jag känner mig inte 100 ännu.
Och jag tror att jag fick influensan och lunghinneflammation på grund av att jag körde på 16 dagar rad.. Inte så smart kanske.
Men jag kanske inte var snäll mot kroppen när jag gjorde det. Men, jag tror att psykiskt var det super bra. Så även om jag drog på mig en influensa så kände jag mig frisk och stor och muskulös så länge det varade :-)))

Åh så har jag nog inte berättat att jag var hos en psykolog. I slutet av januari. Han var nog okej. men jag önskar att han varit lite mer cansrig....
-Nej inte han, men att han pratat mer om hur andra cansriga har det.
Kändes mer som han inte ville höra dit. För han sa typ 6 gånger. "-Jag jobbar ju bara här på måndagar". Det var säkert menat som en upplysning (så klart :-)
Men känslan av att han inte ville förknippas med Juileums-Kliniken blev ju större och större ju fler gånger han upprepade det.
Men han var trevlig och vänlig. Men kanske skulle jag vilja prata mer "cancer-bransch-problematik".

Och efter första gången jag varit där, så gick jag hem och gjorde slut (definitivt) slut med C. Han såg så lättad och befriad ut. Så att jag tog tag i det, var ju uppenbart rätt.
Men jag vet inte om jag vill prata med en okänd människa och sedan ta det senaste halvårets största beslut. På fem minuter :-))) (Trodde nämligen aldrig, att jag skulle ha modet att göra slut med honom)
För tänk om jag råkar göra slut med fel person den här gången och det vill jag ju inte :-))))

Nej, någon ny pojkvän finns inte :-)) eller snarare :-((( men ändå :-))))))))))
På den här bilden skulle jag ju bevisa hur mycket bättre min teknik för ögonbryn är (mörkare). Men när jag tittar på bilden från i morse, så ser det inte lika tydligt; att en (ljusare) är fulare. Men trust me, Det ljusbruna ögonbrynet ser helt blekt och konstigt ut. Och det är jätte mycket svårare att måla små, små streck med en penna, än att dra med en pensel som blir jämn, för då kan man pilla den ojämn efteråt. För det är det, som är trixet med peruker och ögonbryn. Det får inte se för symetriskt eller perfekt ut. Det är då det ser onaturligt ut!
Vill så gärna springa nuuuuuuu!!! Gjorde 15 minuters morgon-yoga. Väldigt skönt. För det känns som man pressar ut cellgifterna, så att de inte blir liggande i lederna och stelnar. Konstigt att det kan kännas så. Så yoga is the shiiiit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar