onsdag 20 februari 2013

Jag kan vicka på höfterna :-))

Det är ljust ute när jag gick upp i morse. 06.30 :-)))
Helt underbart.
Gröt och Mivitotal för att orka med samtalet till Sahlgrenska.
Och där berättar sköterskan att Dr. Marie har skickat mina röntgenplåtar för ytterligare granskning. Det gjorde mig faktiskt lite nervös. Men det känns ändå bra att ytterligare röntgenläkare tittar på "mig". Så sköterskan skall ringa så fort hon vet att Marie fått svar och då skall vi boka in en tid så att vi får prata cellgifts-framtid!! Men jag får nog hålla mig tilltåls fram till mitten av nästa vecka.
Lyckliga äro de ovetande :-))

Åh så var jag på PT-yoga med super söta Caroline. Och för första gången kände jag mig... mjuk. Kanske inte som innan, än. Men det kändes som mina leder inte längre var fyllda av cellgifter. Och som jag fått tillbaka någon slags spänst. Efter en vhöst och vinter med stela muskler och stela leder, kändes detta som en aha-upplevelse. Och vi high-fivade högt när vi stod på yoga-mattan, när jag insåg det :-))) Plåsterdoktorn förklarade ju att musklerna i magen inte är tillbaka i form för än efter 6 månader (nervtrådar skall hitta tillbaka till varandra och några musklerna blir förlamade) efter en så stor operation.
Och jag tycker att ju starkare mage man har, ju spänstigare blir man. Nu skall vi inte överdriva, jag är vig som en gravid elefant. Men... det kändes bättre för mig :-)))
Och så jag kan vicka på höfterna igen, det är en stor dag idag :-))))))))
Åh så låg det ett litet paket på min yoga matta när jag kom in i salen :-)) Söta, generösa, omtänksamma Caroline hade köpt en "fri-från-cancer-present" :-)) Ett armband av Citirin. Och det sägs ta bort fruktan, mardrömmar och ger god sömn och stimulerar till ökat andligt medvetande. Låter onekligen som ett armband jag skall använda!! Och det är främst bra för solar plexuschakrat. Precis där jag är opererad, snacka om omtänksam tjej!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar