torsdag 14 februari 2013

Karma till bästa Borås-trion!!!

God morgon!
För det är en god morgon/middag och Alla Hjärtans Dag, så hela stan är fylld av kärlek :-))

Har nästan kommit på varför jag fick den otrevliga känslan igår. (på make-up kursen, kolla nattens inlägg :)
Jag tror alla någon gång känt av den känslan jag letar efter.
Ni vet när någon gör något för någon annan (typ välgörenhet) för att må bra själv. Inte för att hjälpa, glädja eller underlätta för någon annan.
En av ledarna på make-up kursen igår, sa i sin opersonliga presentation, något om att hon tyckte det var lite fint att få hjälpa cancersjuka. 
Hon pratade inte helt korrekt svenska så jag minns inte hennes ordföljd exakt. Men den känslan var det hon förmedlade. Eller som jag uppfattade det.
Åh den andra ledaren, säger till sina kollegor när vi som bäst provade att måla nya ögonbryn på våra kala huvuden :-)).
"Nu börjar de prata om annat (än make-up) så nu får vi stoppa dem"
-What, tro fasen att jag och de andra vill prata om lite ditt och datt. Här fanns ju flera stört sköna människor att få dela erfarenheter med.
Men känslan av att vara en lägre stående grupp/enhet var så tydlig.

En erfarenhet rikare är jag och den skall jag ta med mig.
Det är nog som när jag stör mig på Bröst Cancergalans insamlare. Jag vet att syftet är fantastiskt, och det gäller absolut inte alla, för många både samlar in och ger med hjärtat.
Men så ibland dyker det någon avdankad C-kändis, som bara gör det för att boosta sin egen dalande karriär.
Det blir verkligen ingen Karma där. Kom ihåg det!!!

Men så träffade jag helt underbara Yvonne, Anette och Linda, från Borås. (Det visade sig att jag både fotat och makat Yvonne när jag hade min studio i Borås). De var världens sötaste.
Och när säger till dem:
-Att vad mysigt att ni har varandra, för alla i cancer-branschen verkar alltid tillhöra någon. Speciellt ni med Bröst-cancer. För vi med gyn-cancer (ja, ni hör ju själva hur tråkigt det låter; "gyn-cancer") har ingen gemenskap.
Då säger en av tjejerna att: -Du får gärna höra ihop med oss!
Mitt hjärta smälte. Så nu skall de komma till Göteborg någon gång i vår och jag skall visa vår vackra stad och så skall vi dricka vin :-)))
Super söta trion från Borås. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar