torsdag 7 februari 2013

My name is blondie = ny peruk!!!

Känner mig pigg och stark idag!!!

Var nere hos Ulrika på Modig Hårdesign och slingade min nya peruk från Rapunzel. Vi gjorde lite slingor och lite utväxt, inte alla dagar men färgar in utväxt :-))
Och det blev sååååå bra, kolla före och efter bilderna.
När jag fick den var den Barbie-blond. Inte min färg :-) men sedan tonade vi den förra veckan och den blev mycket bättre. Men fortfarande gjorde den vita hårbotten att den kändes ganska onaturligt (för mig alltså, hade det varit sommarsolbränna och -25 år på mig så hade den varit perfekt :-)) . Så idag gick vi all-in. Kan verkligen rekommendera Ulrika. Dels för att hon är världens gulligaste människa, mysig och mjuk och ödmjuk.
Så nu har jag outat peruken på stan, på lunch med tjejerna- ok!!, en lunch med C (ja, tänka sig:-)) och för den viktigaste av alla Casey = stort OK!!.
Men jag hade min svarta mössa på mig hela tiden. För jag vet inte hur jag skall göra med nätet.
Man skall ju klippa bort det. Men jag är lite osäker på hur kanten blir. Om den fortfarande sitter lika bra, för det finns ingen silikon-kant som håller den så där hårt på plats som min vanliga peruk. Men nu skall jag ju faktiskt prova den och utvärdera den så då måste jag ju köra all-in .-))
Men så tänker jag på att om jag var helt ny i peruk-branchen (man har precis fått beskedet cancer, håret börja lossna) så hade jag nog inte velat ha den "halvklar" peruk, utan en färdig att sätta på huvudet. Man är ju rätt skör och jag tänker om man klipper fel så kan det betyda värsta depp-anfallet.

Man kan vika in nätet under själva håret, men då måste man ju ha snedlugg eller mössa på hela tiden. Så fronten är det ända jag är osäker på.... Hmmmm....
Annars är detta en topp-notch peruk alla kategorier.
Skall på middag idag och skall se om jag får till en sned lugg efter att jag klippt nätet, eller skall jag vänta? Vänta på vad då :-)))
Jo, för den 28 februrari är jag inbjuden på invigning av Rapunzels frisersalong här i Göteborg och då lovade söta Jessica mig att de kan klippa till den, men jag vill ju inte vänta så lääääänge på min blonda man. Känner mig sååå snygg ju :-)))
Riktigt så här snygg var jag faktiskt inte :-))) Men ljuset i studion var rätt och jag är svullen av Cortison. Kolla så bra det kan bli. Skämt och sido, Detta var efter en mörkare toning. 
iPhonen är som sagt lite föskönande (förlåtande :-)) Men visst blev utväxten naturlig, slingorna syns knappt, men min hudton (irl) blev mycket varmare. Jag är så nöjd!!!! Tack Ulrika och Rapunzel! 
Vet inte om nätet som går ner över ögonen syns, men det är som ett flor, typ att hårbotten bara fortsätter :-)) men utan hår. Den går som sagt att vika in, men jag tror jag skall klippa bort den. För man vill ju inte riskera att "hårbottensnätet" glider fram. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar