onsdag 27 februari 2013

Använd Kondom Tjejer!!!!

Snälla, snälla tjejer använd kondom!!
Ligg hur mycket ni vill, (om det känns rätt) men använd kondom.
Åh jag pratar om både gamla och unga tjejer :-)

Och även om killen säger "Det känns inte lika skönt med kondom"
Så kan jag tala om att det känns inte så skönt med cancer heller.
Åh om ni killar såg till att köpa kondomer i rätt storlek, och inte en kondom som passar er,
"-Vad ni tror att ni har; en gigantisk dröm snopp".
Så skulle det kännas mycket bättre, att ligga med kondom. Jag lovar.
Sluta gnäll killar och sluta sprid cancer!!!

Åh så ligg bara med den du är ihop med, ligg inte med någon i smyg. Och kom hem och smitta någon oskyldig.

Åh tjejer, även om ni vaccinerat mot livmoderhalscancer, så tänk på att det bara hjälper mot HPV (humant papillomvirus).
Lova att ni går på varenda cytologprov som du erbjuds.
Läs mer här http://www.cellprov.org
(åh sluta rök, för något med sekretet i underlivet och rökning gör att om, du får ett virus (när du sexar utan kondom) så kan det läka ut av sig självt, men röker man så påverkar det cellerna negativt.

Men vad barnmorskan eller sköterskan än säger, när ni tar cytologprovet. Så hittar man bara cellförändringar i livmodershalsen (som sedan kan bli/blir/är livmoderhals-cancer) med hjälp av cytologprovet.

Den cancern som jag har, äggledare (och äggstock) hittar man INTE med hjälp av cytologprov.
Även om en sköterska så sent som igår, påstod det.
För att upptäcka cancer längre upp i underlivet, krävs en gynekologisk undersökning med ultraljud (gör inte ont ett dugg) och ett CA125 blodprov.

Hade jag varit 30+ och känt till den här bruden, som skriver på den här bloggen och hennes historia, så hade jag tagit CA125 med en gång.
Inte för att du skall tro att du har cancer, men för att du skall veta vad ditt värde är när du är frisk.
Så håll dig frisk från förkylningar och gör det när du inte har mens. Så får du fram ett bra värde. (menstruation och endometrios förhöjer värdet)

För nu sitter jag med ett CA125-värde på 20. Och jag vet inte om det är jätte bra, eller bara bra. Visserligen är jag under det magiska 35. Men jag hade gärna vetat vad jag hade som frisk (jag hade över  320 som högst, innan operationen gjordes).

Så snälla använd kondom. Och tänk på att syfilis har återuppstått. Att herpes i underlivet inte är att leka med och klamydia och gonorré är inga roliga kompisar.
SÅ ANVÄND KONDOM!!!!
Fanns det inte förr, en organisation med en hand "rör inte min kompis" Jag säger stop och belägg;
"rör inte min livmoder" Tänkte jag skulle bloggat om en dejt jag var på :-))) hehehehehe. Men jag blev så upprörd, när jag tänker på hur tjejer riskerar livet när dom ligger. Det som kan vara något av livets skönaste grejer :-)))  Kan bli en dödlig sjukdom!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar