tisdag 12 februari 2013

Klippte till min hårbotten :-))

Den här dagen känns riktigt bra!!!
Men jag blir lite ivrig och vill ju vara helt frisk NUUUUU!!! 
Och orka som vanligt och inte behöva tänka på att om jag gör något, så måste det också finnas tid för vila. 
Och då menar jag inte bara saker jag gör rent fysiskt, utan även om det blir för mycket intryck eller för mycket krav. Då måste jag också vila kroppen och huvudet. Som en pensionär. Ungefär. Rätt tjatigt, tråkigt och jätte frustrerande. Men då tänker vi positivt och ser allt som jag orkar, istället för det som jag inte orkar :-)))
Har använt Rapunzel peruken non-stop sedan jag färgade slingor i den. Jätte skön, snygg och inte så tjock. Och nu har jag äntligen klippt bort nätet, men det blev väl så där bra... 
Jag hade den i torsdags utan mössa när jag var med Miss M och tjejerna på Mr P :-)) Men så det var mörkt ute och jag var fortfarande lite lullig av cellgifterna. Har inte vågat vara utan mössa sedan dess. Men jag vill. För den är verkligen skit snygg. Men nätet/hårbotten syns för tydligt. Så om man gör den lite tätare, så skulle det bli så snyggt. Ser framför mig i sommar, när min blonda perukman fladdrar i vinden :-)) Skall prata med Rapunzel-Jessica när jag träffar dem och då skall de också få klippa till kanten vid tinningen, för jag klippte nog lite för lite.
Men bättre att ta lite för lite, än för mycket :-)

Sitter i kö till Skattemyndigheten nu, har också pratat med försäkringsbolaget. Så jobbigt och så krångligt. Jag vill jobba så fort jag kan. Men ingen försäkring som jag har (1) uppmuntrar till det. Så snälla, snälla kolla igenom era försäkringar ordentligt. Jag trodde att jag gjort det, men ändå känner man sig lurad eller fel rekommenderad. 

Lunch på Mannerströms (jätte god mat) i Sisjön, med bästa Lotta C. Snacka om energi kick!!! Tack söta!!!
-Hjälp håret lossnar :-)))) Skojar bara!!! Men här, vid tinningen skulle det nog varit bra med en liten, liten silikon-kant, som höll peruken ordentligt på plats. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar