onsdag 6 februari 2013

Vem kan segla för utan vind

Var ute och tog ett glas vin med en vän, förra veckan. Ingen nära vän. Men en person som jag stött på några gånger genom åren, alltid trevlig och intressant som bordskavaljer. Ni vet, man träffar ibland människor som fastnar, som man connectar med. Men det blir liksom aldrig något mer än ömsesidig respekt och det tycker jag är jätte häftigt. Dessutom är han väldigt smart!

Nu visar det sig att vi är i samma bransch; cancer-branschen. Men det som gör mig så imponerad är (han är dessutom några år äldre än jag, åh så några år till :-)) att han berättar att han lagt om sin kost hållning helt och hållet. Han säger att han ser det som en tävling, som han skall vinna.
Åh jag imponeras av det. Att lägga om kosten. Vad har jag gjort? Ingenting! Men jag förklarar för min vän att under cellgiftsbehandlingen så gör jag som jag vill. För hur kan det spela någon roll vad jag äter klart det gör, jag bara låtsas, för jag orkar inte laga nyttig mat alla dagar.
Men snart, när behanlingarna är över. Då börjar mitt mission. Men dess mer respekt för min vän, som ändrat ALLT!!!!
Jag tror att det är bra, att man ser sin sjukdom som en tävling, projekt, arbete eller uppdrag. För då blir man inte sjukdomen. Då är man sig själv och sjukdomen är något man råkat ut för, som en extra tung ryggsäck man helst vill kränga av sig.
Men jag imponeras av hans mod, hans bestämdhet och vinnarskallen. Åh andra sidan killen har ju vunnit hur många seglar tävlingar som helst genom åren. Så nog vet han hur segers sötma smakar !!
Åh när jag blir vinnaren i mitt race, så blir han vinnaren i sitt race!!!!
Vilket segerparty det blir. För det är han rätt vass på också; party :-))))
Och precis nyss smsade han att han skall göra en kur hos Evangelos, för han vill slippa traditionell behandling så långt det går! Respekt!
Det är precis det vi skall; Stay Still Around for long!!! Fick blommor när jag fikade med Bosse, men tittade aldrig så noga ner i påsen, men där låg ju finaste t-shirten från bandet :-))) xoxoxox



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar