fredag 22 februari 2013

Aldrig tatuering, aldrig mer cancer, men gärna Cannes!!!

Och solen skiner och jag mår toppen. (trots snuva och lite feber...igen..)

Men jag hade två mardrömmar i natt. En att jag hade tatuerat mig. Något vacker blomarrangemang från vänster axel fram över bröstkorgen, typ halva decoltaget...
Jag drömmer att jag vaknar och får syn på tatueringen, shit vad rädd jag blev. Och så jag ångrade mig!! Och undrade vad i "#€%&/( jag gjort.
Inte nog med att cancern märkt mig för livet, nu hade jag dessutom gjort det frivilligt.
Jag tycker det är jätte snyggt, med snygga tatueringar. Men jag skulle aldrig göra det för jag skulle ångra mig, drömmen är ju beviset. (åh med eksem och noll kollagen underhuden så skulle mina eventuella tatueringar se rätt bedagade ut, längre fram i livet :-)))

Åh så drömde jag om att jag fick tillbaka cancern igen och igen och igen. Och det var kanske inte det värsta. Det värsta var att jag hamnade i Sahlgrenskas ekorre-hjul. Hur mycket jag än sprang så var jag fast. Och jag hade inget att säga till om, jag fick träffa en nya läkare vid varje besök. Ingen visste riktigt vad jag hade för cancer och ingen orkade ta reda på det. Vård garanti kunde ingen ge och ingen orkade lyssna på mig eller läsa mina journaler för de var så tjocka och krångliga...
Och det var den hemskaste drömmen och det värsta är att det faktiskt finns patienter som har det så, på riktigt...
Tur att jag vaknade!!!!
Men undrar vad drömmarna betyder?
Typ att jag inte vill tvingas till mer saker, (vare sig av cancer eller läkare) eller underkasta mig andras beslut. Kanske är det en rebell som bankar i mitt inre och vill komma ut? .-))))

Så nästan cancer fri och definitivt tatuerings-fri har jag precis bokat flyg till Marseille på påsklovet!!! (det blev Ryan Air som kostade 3 000:-, SAS och Air France kostade 9 700:-!!!!!)
Tjohooo och vi får låna Philippes lägenhet i Cannes. Hoppas att det blir så varmt att man kan sola lite, eller bara ligga i en solstol och vila och värma sig lite, med kläder på :-)))) Men vila...

J´arrive cherie :-)))) Billiga ryan Air, trots stela säten och märklig personal så är de billiga och alltid i tid:-)))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar