onsdag 1 maj 2013

Morgan kommer hem!!!!!

Min älskade fina, bästa vän kommer hem, om 14 dagar!!!!!!!
My gååååd vad jag är lycklig. Jag har saknat honom, så det gör ont i hjärtat!!!!
I oktober skulle jag och Casey varit där. I Mexico. Med Morgan. Och med Rikard. Och med älskade lilla huden Harriet. Och hängt. Och solat. Och kanske jobbat lite, på hans restaurang.
Men lite spridd tubalcancer kom ju i vägen...
Men nu kommer Morgan hem!!!!
Och det kommer ju ett nytt novemberlov i höst, med direktflyg från London direkt till Puerto Vallarta!!!

Valborgsmässoaftons-middagen blev inställd. Lite snopet, så klart.
Men inte något ont, som inte har något gott med sig:-)
För idag vaknade jag ju pigg och utvilad och inte det minsta bakis.
Två glas skumpa på AW med söta Maggan räknas ju inte, om man är i säng runt 21 :-))

Så lite jobb idag och sedan Skatås och Göteborgsvarvets löparkväll med Katharina.
Intervall träning stod på schemat.
Man fick välja en, av fem grupper.
Beroende på hur snabbt man tror att man kommer att springa varvet på, om 18 dagar.
Jag föreslog 2.10. Katharina bara tittade på mig :-)) Så det fick bli 2.00 gruppen.
Och hon slet min kära Katharina.
Himmel vilken vinnarskalle hon har. Och vilken kämparglöd. Gött att se, som vi säger i Vasastan :-))
Väldigt lagom tempo för mig också. Astman gör sig lite, lite påmind.
Och jag börjar så sakta tro, att jag faktiskt kommer att orka hela Göteborgsvarvet. Springandes. Men tiden säger jag inget om. Men jag skall idiot träna (lite :-) de närmsta 15 dagarna.

Sedan hem och äta pannkakor :-) med grädde och hemmagjord jordgubbssylt!!! Och mysa med Casey!!!!
Min "miss Inga" peruk (den porriga :-)) träningsperuken är nytvättad. Keps på, men mössan stadigt i handen. känns osäkert med keps och Göteborgska kastvindar. Fy vad pinsamt om kepsen blåser av och där står jag med min syntetperuk, som verkligen syns att det är en peruk!
Katharina fångade mig i språnget. Det fick bli mössa med två tofsar!!! Och det satt stadigt under hela träningen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar