måndag 13 maj 2013

Vårruset? Ett skämt! Men vi hade kul!!

Alltså, om man skriver 5 kilometer. Så tror man ju att det är 5 kilometer. 5 000 meter?
Eller?
Nej, inte på Vårruset. Då är det 4 220 meter. Ett skämt.
Jag var väldigt glad och smickrad över att vi fick sponsors platser av fina Citroën.
Efter loppet var jag JÄTTE tacksam att jag sluppit betala 310:- som startavgiften var.
 Tack alla söta i Citroën montern!!!!

Men förutom den "lilla" märkliga upplevelse (undrar om det varit likadant om det varit en tävling för bara män..
"-Äh vi kortar av lite här, för de orkar nog inte springa hela sträckan... så vi behöver ju inte mäta så noga...)
Så hade vi jätte kul i spåret. Katarina var grym. (Marie var hemma och kurerade sin fot, allt för att vara redo på lördag). Katarina svepte förbi hur många som helst, som värsta sprintern. Jag är så stolt över henne!!!!

Och så träffade vi sötaste löpar-coach-pojken Magnus i Citroën montern.
Man fick provspringa på ett löpband. Och så fick man lite tips på vad man kunde förbättra. Typ allt :-))
Nej, så illa var det inte riktigt.
Jag skulle tydligen inte ta så långa steg.
Och ville jag att det skulle gå snabbare så skulle jag inte skeva på med stora kliv, utan bara luta mig lite framåt :-))
Lätt som en plätt när söta löpar-coach-pojken stod bredvid och sa rätt saker. Ute i spåret var det inte lika enkelt.
Samtidigt skall man spänna rumpan lite lätt. (Som om man höll en 5 krona fast-spänd mellan skinkorna. Förstår någon hur svårt det är, när man inte har en platt rumpa? :-) Lätt? NOT!

Så godnatt alla fina människor där ute. I morgon är en ny dag och jag skall träffa min favorit doktor, Magnus.
Och fråga om varför mina mage inte beter sig som vanligt och varför den aldrig blir platt.
Och varför det känns som det bara blir sämre och sämre. Trots att det snart är 8 månader sedan jag opererades. Små enkla frågor .-))

Det hade varit rätt spännande att anlita en löpar-PT. Och spana in min nya mössa :-))
Shiiiit vad gott det smakade :-))
Vi visade tröj-trycket och Magnus fick göra Fuck-Cancer!!!
Och så här såg det ut när han verkligen menade det :-))))
Vi springer "in" våra nya tröjor. Tyvärr så spö-regnade det när vi sprang. Men steget var lätt. Synd för alla som hade picknick med sig. Hoppas att det blir fint väder nästa år. Så att vi kan ha picknick och skumpa efteråt. Vad säger du om det Gun-Britt :-))
Ja, en löpar-PT vore nog på plats :-)))
Varför vara lugn och stilla när man kan bete sig helt förvirrad :-)) Katarina och jag testar hur bra det fungerar att stretcha med de nya tröjorna ihop med en Cirtoën = kanon bra !!!!!


1 kommentar:

  1. Underbart! Vad fina ni är! Jag hörde att baddräkt/våtdräkt hade passat bättre igår :)
    Kram Tanja

    SvaraRadera