onsdag 29 maj 2013

Berg-och-dalbana i Cancer-Branschen

Somnar gott och sover hela natten.
Vaknar av gulligaste smset, igen :-))
Tjejerna sover, allt känns bra. Frukosten är god.

Så ringer Länsförsäkringar 08.45 och berättar att jag får en tid för min efterlängtade lever-ultraljud.
I MORGON!!!!!!
Lycka i Cancer-Branschen. Ett lever-utltraljud!!! (vad går du igång på? :-)
Sååååååå lättad, att det gick att lösa så snabbt.
Så snabbt!!!

9.30 ringer röntgen sköterskan och berättar att de inte kan utföra någon röntgen! Min värld rasar.
Innan de fått in alla min gamla rötgen plåtar, som nu finns utspridda lite överallt känns det som :-)

Världen har rasa lite.
Jag bönar och ber och säger snälla, snälla. Minst 100 gånger.
Jag erbjuder mig att hämta plåtarna. Jag erbjuder henne vad som helst, bara jag slipper vänta på okänt datum.
Hon säger, tack och lov med vänlig stämma, att hon skall prata med läkaren och lovar återkomma.
30 minuter senare ringer hon tillbaka
Och jag hör på hennes röst att det kommer ordna sig. Och det gör det :-)
Dock fick jag en uppgift.
Jag måste svänga förbi Sahlgrenska i morgon innan röntgen, för att hämta en cd-skiva med alla röntgen bilder :-)

Självservice i Cancer-Branschen. En vanlig förmiddag i berg och dalabana-landet.
Hur mycket orkar man? Tydligen rätt mycket.
Och försök att aldrig ta ett nej. Det finns oftast en lösning om sköterskorna är lite påhittiga och flexibla.

Tur att sötaste Annica kom förbi och gav mig finaste kramen och  orkade lyssna lite :-)
Tack Annica!!!
Tack söta Evelina för ditt armbandet som påminner mig om att aldrig ge upp!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar