måndag 20 maj 2013

På havet det vågar, i huvudet också !!

Mår fint idag också.
Förutom att jag sov riktigt dåligt i natt.
Har jobbat ute på Arendal i dag. Så kul och så spännande. Fotograferat största modulerna någonsin :-)
Träffade ett gäng norrmän och en av dem skall springa Medoc Marathon!!!
Så coolt att få nörda in på löparsnack, med någon som varit där :-))
Så vi spånade på vad man kan klä ut sig till. Temat i år är sience fiction. Hmmm.
Jag har några idéer.
Det skall vara mycket vitt och mycket glitter!
Norrmannen tittade storögt på mig när jag föreslog det :-))
(jag tänkte ju för min del, inte hans :-))) Men norrmän brukar ju vara flinka och påhittiga så han löser nog det själv :-)

Och sedan har jag tänkt rätt mycket :-))
På klimateriet. Jag är ju liksom där, men ändå inte :-)
För jag hamnade ju i där (vars namn är ett riktigt hemskt skällsord) under operationen där de tog bort äggstockarna (och äggledarna och livmodern).
Och jag hör aldrig att någon pratar om det. För det är rätt ocoolt, jag vet.
Men om vi hittar ett bättre ord?
Och om vi börjar prata om det, utan att lägga massor av tråkiga värderingar i det?
Om vi kan visa upp alla coola sidor av det?
För det är faktiskt bara i i-länderna som klimakteriet anses vara dåligt. Berättar mer om det sedan :-)
Här står jag på ett gigantiskt fartyg, havet bakom och en gigantisk modul på högersidan. Skit läskigt att klättra upp längst med relingen. Har blivit så höjdrädd efter cellgifterna. Och jag tror att det beror på att min balans inte är helt okej än. Men med tre stadiga bygg-gubbar vid min sida kunde jag ju inte fega ur. Och vad det inte någon som skrev att det är bra att gå utanför sin komfortabla zon :-)))

Fick sötaste smset. Med ett sort tack att jag inspirerat till den här löparrundan. Jag blir så glad att höra att jag kan hjälpa till!!!





3 kommentarer:

  1. Bästa Cecilia,
    Du inspirerar mig och får mig att tänka positivt (lever med kronisk BC). Läser dig varje dag för att se vad du hittar på och hur du mår. Håller med dig fullständigt gällande "mens-fria" åldern (vill du veta mera så har jag medicinskt varit där i 12 år!!!). Men varför jag kommenterar idag är för att jag råkade slinka in på Bingo Rimérs blogg. Han har tydligen en kläd-line som heter något med "Sexy". Där fanns bikini/baddräkt i "din" modell. Skall ta mod till mig o säga hej om jag ser dig på stan. Kämpa på! Kram, Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!
      Åh vad glad jag blir när du skriver så snällt ! TACK!!
      JAg vill gärna veta mer!!!
      Gick in på hans blogg och shop. Även om jag känner mig allt annat än "sexy" så var den ju helrätt :-)) Men den gick inte att handla i...
      MAn blir liksom utloggad hela tiden.
      Men super super tack för tipset (har försökt att maila honom men han svarar inte, inte på kommentarer heller... mysko..
      kram kram

      Radera
    2. glömde ju!
      Klart du skall komma fram!! ögona böj .-))))
      Ser dock lite dåligt på långt håll fortfarande så kom nära när du hejar :-))
      kram
      kram

      Radera