fredag 10 maj 2013

Var det söndag idag?

Om man lever sitt liv som jag, efter en Iphone almenacka.
Så är man totalt förlorad, när det gäller så kallade röda dagar :-))
Så jag hade bokat in en fotografering idag. Men jag fick i alla fall sovmorgon.

Casey fick nybakade scones till frukost. Och jag fick hennes mysiga sällskap.
Visst är det skönt. De där sällsynta frukostarna när ingen har bråttom, när tiden står still en liten stund.
Och man kan njuta, och äta och äta lite till :-))

Dagen som skulle vara en ledig dag blev full med saker, och gick så fort.
Helt plötsligt var det kväll och jag skulle cykla till Linne. För att träffa journalist-Karin.
Missbedömde tiden, då jag fick för mig att tvätta en peruk.
Panik när jag inser att jag inte har någon annan som passar.
Men eftersom humöret är på topp så fixar man ju sådana små fadäser ganska enkelt :-)) En keps blev lösningen!

Ner med hissen och ut på gården. I hörsnäckan har jag Casey. Jag svär till över regnet.
Totalt oförberedd på att det störtregnar.
-Gå upp och hämta en extra  jacka, säger Casey.
-Nej, säger jag, det slutar snart.  Eller hur. Det stört regnade hela vägen till Linnegatan.
Jag är blöt överallt. Och då menar jag överallt.
Känner mig som värsta amatören när jag glider in på restaurangen.
Där Karin, Malin och Per sitter. Torra och fina :-))
Jag framstår lite som karattären Brigite Jones i dagboken ni vet, varför lyssnade jag inte på Casey.
Men trots blöta jeans, trosor, jacka och tröja har vi har hur mysigt som helst. Cykelturen hem är betydligt torrare :-)
Har en rödhårig dotter :-)) Hjälpte henne att lägga i färgat balsam. Himmel så fint hon blev.
Vi tömde alla garderober för att sortera och skänka bort. Sänka bort högen blev väldigt stor. Så nu har jag nästan inga kläder kvar.
För varför spara saker, som är söta, eller fina, eller dyra, men som man ändå inte använder?? Det kan jag ju fråga mig själv :-)))
Nu har jag yogat nästan varje morgon. Inte för att jag känner för det, inte för att det alltid är skönt när jag gör det. Men kroppen blir så mycket smidigare om jag drar, strechar, andas, trycker och bara är på mattan :-)) Notera peruken på golvet.
Monterat bilder, både farbröder och balett barn är nu klara för att skickas iväg!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar