torsdag 23 maj 2013

Behind the scenes på fuckcancer and run

Det började så här, med en skissad t-shirt.
Och idag fungerar webb-shopen, perfekt!!!!!!
Tack för hjälpen Martin!!


Så nu kan ni också köpa bästa träningströjan.
Den väger ingenting, och blir den blöt så torkar den på noll-tid. Så skön. Och lika snygg, tvätt efter tvätt. Det har vi testat :-)
Ni får ha lite tålamod med layouten och bilderna, inte snyggaste shopen, ännu :-)) 
Men det kommer!!!

Åh så var då återbesöket, med stort Å avklarat. 
Dr. Marie gav mig gott om tid. Att berätta och förklara och ställa alla tusen frågor.
Hon är fin Marie. Och nu känns det lite bättre på ett sätt.

Värken i leder och sömnproblemen har med klimakteriet att göra. Och även mitt nya lugna temperament :-)
Jag fasade för att hon skulle kasta fram en burk östrogen. (som ger förhöjd risk till bröstcancer) men det gjorde hon inte. 
Jag har istället fått en remiss till en "hormonklinik" där man skall mäta min hormon nivå och efter det göra en utredning. Känns väldigt bra.
Magen skall de undersöka där också. Men det är något med tarmarna som inte är som det skall. 

Ärret fick jag ingen förklaring på. Men vi skall kolla på det efter att magen gått tillbaka till sin vanliga storlek. Men hon menade på att jag tränar INTE för lite, som en annan doktor påpekade förra veckan.

Dåliga nyheter enligt mig (inte enligt Marie) förhöjt CA125. Från 16 till 23, det skall ligga mellan 0-35. Och sedan hade de hittat cystor på levern. Men inget var på något sätt oroväckande, förklarade hon. Lätt att säga, svårare att känna :-)) 
Så jag skall få göra en ny röntgen där man gör en ultraljudsröntgen av levern. 
Skall också ringa Carlanderska i morgon och fråga dem varför de inte har nämnt det tidigare, eller om det inte syntes ?
Ja, resan i Cancer-Branschen är inte riktigt över. 
Även om jag känner mig fri, så frågade Marie mig om jag var medveten om att jag pratade med henne i termer som om jag har cancer. (gör jag det till någon annan, pratar så negativt?? Säg till mig i såfall)
Så hon frågade mig om jag var orolig för att jag jag hade fått tillbaka det.
Och det är jag ju inte, inte på dagarna när det är ljust ute och alla är vakna och telefonen ringer :-)))

Så nu skall jag sova, för i morgon skall jag uträtta stordåd. Eller i alla fall göra ett fantastiskt bra jobb :-)
Sov gott alla fina där ute!!
Började med en skiss!
Ellen och Casey fick varar test-modeller. Casey fick även agera make-up artist :-))
Ellen tränar på Fuck Cancer :-))
Två glada tjejer som är lika långa :-)))
Sötaste i stan :-))








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar