onsdag 29 maj 2013

Mitt finaste projekt!!!

Alltså mitt projekt, det om oss som blivit/varit skalliga på grund av cellgifter.
Kommer att bli sååååå bra!!!
För tjejerna som är med är obeskrivliga.
Och bilderna blir magiska!!
Jag har aldrig mött en sådan systerlighet, förståelse eller sådan ordlös kärlek.
Med människor jag precis mött.
En respekt och en trovärdighet som är helt fantastisk.

Så tack alla vackra tjejer, kvinnor och damer som valt att vara med. För vi kommer att göra nytta.
Vi kommer att väcka uppmärksamhet och ställa, både små perukfrågor och och stora vårdfrågor på sin spets.
Så snälla, sitter du hemma och funderar på om du vågar vara med?
Ring mig, så pratar vi lite, eller kom förbi och säg hej.
Du kommer inte att ångra dig. Och du kommer antagligen att få vänner för livet.
För utom att vi har väldigt kul när vi fotograferar, så pratar vi och skrattar om vartannat. (Och ibland så pratar vi så innerligt, att jag måste blinka vi bort envisa tårar). Så får du också vara med och känna en obeskrivlig delaktighet.
Och jag hoppas att alla mina modeller bär med sig känslan att de är med om något viktigt.
Om något som kommer att göra skillnad.

Idag var det Tanja och Ylvas tur. Alltså jag säger det igen. Vilka vackra kvinnor!!!!
Och modiga och så förbannat starka. Jag känner mig som värsta lilla lipsillen i deras sällskap.
Och vi pratade och skrattade och tiden bara rann iväg.
Och så fick jag äntligen (hemskt att säga) träffa någon med nästan samma cancer som jag.
Som känner till onkologen avd 70. Som förstår när jag beskriver vissa möten och jag kan nicka igenkännande när jag får höra om saker, jag trodde jag var ensam om.
En ruskig värld den där Sahlgrenska.
Och som min mamma alltid sa "man måste vara frisk för att kunna vara sjuk"
Sötaste Tanja tack för att du vill vara med och tack!!!
Sötaste Ylva och jag har lika peruker, men hon har klippt sin kort och med lugg. Så för att få en känsla av hur jag kommer att se ut i lugg, fick jag låna hennes.
Fördel i Cancer-Branschen #7 Man testar om frillan är snygg innan man klipper sig!!!
Nå, vad tycks? Ha nu i åtanke att jag har två peruker på mig på den här bilden. :-))) Men har man lugg, så syns ju inte hår/perukfästet. Själv trivs jag i lugg, (frisör-lisa kommer inte att hålla med mig, att jag trivs i lugg :-))) Men tycker att mina kinder ser lite insjunkna ut jämfört med annars...








2 kommentarer:

  1. Tack själv vackra du! Vilket fantastiskt initiativ! Och jag hade skitkul idag! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir för det hade jag med!!!
      kramar till er båda fantastiska kvinnor!!!!

      Radera