onsdag 19 juni 2013

Storhandla inte vår grej ;)

Vi försöker verkligen göra vårt bästa. Jag lovar. Men det där med att storhandla är nog inte min grej :)


Vi skrev finaste, långa ,mest genomtänkta shoppinglistan ever.


Men när vi väl är inne på super fräscha Casiono i Gassin, så händer något...


Det börjar bra med diskhandakar, men när jag efter 10 minuters letande inte hittar diskmedel, utan 20 olika tvättmedel, varav jag lyckades få med mig en.


Så går luften ur mig. Och Casey också. Vi lyckas få med det viktiga, det som står tydligt på listan.


Men när det kommer till diffusa ord som 2 st. lunch, eller ordet frukt.


Då vill jag bara springa fram till kassan. Betala. Åka hem. Och handla mina lunch indigrienser nere på Place de Lices.


Kanske tur att jag aldrig fick den där storfamiljen jag drömde om, för ingen skulle överleva den dieten :))


Tror att jag överfört det på Casey. Syster yster har tack och lov inte smittats lika hårt. För hon har jobbat extra i en Maxi butik. Men om hon handlar i storköp på fritiden, så är svaret nej! :))


Annars är här underbart!!! Varmt och skönt men ganska molnigt!



Det här var allt vi lyckades få med oss!! Ingen lunch, knappt middag. Men toapapper och tvättmedel lyckades vi med! Heja oss!!!



- Posted using BlogPress from my iPhone


Location:Impasse Colette,Saint-Tropez,Frankrike



2 kommentarer:

  1. Hahahaha.....Ni är ju störtsköna !!

    SvaraRadera
  2. Heja er!

    Ps, jag älskar stormarknader :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera