tisdag 4 juni 2013

8 km i Baku

Det blev en liten löptur längs med strandpromenaden efter jobbet idag.
Den påminner i all sin storslagenhet, lite om den nybyggda kajpromenaden i Bordeaux. Fullt med barnfamiljer, tonåringar och lite turister.
Blev lite "skrämd" innan jag åkte att man inte skall gå ut själv, här. -Nej, kanske inte klockan 3 på natten ;))
Men dagtid i stadkärnan kan jag gå i god för att du går säker.
Ett bra trix är att springa som ett jehu i en fuckcancerandrun.com t-shirts och se om man får någon uppmärksamhet.
Åh det fick jag inte ;)) bara några småungar som glodde skäckslaget på mig när jag klev över dem :))
Jag tycker att jag möts av en europeisk framtoning och vänlighet. Ni vet lite hipp som happ :)))
Inte några strikt muslimska undfallande blickar från kvinnorna. Här är det snarare korta kjolar och höga klackar som gäller. Som hemma.
Och när jag sprang in på ett café för att köpa vatten. Blev jag erbjuden en flaska eftersom de inte tog visa kort.
De frågade till och med.
-Sparkling or still?
Det var super gulligt tycker jag.
Sprang från hotellet Parkinn till arenan där melodifestivalen hölls förra året, 4 km. Enkel väg.
Fick en rejäl utskällning av en polis idag (igen :)) för att jag kom för nära....
My gåååd dessa adrenalin stinna uniforms män...
Vad är det med dem?
Däremot träffade jag massor av söta på riggen. Tror inte riktigt de förstod hur gammal jag var, när de bjöd ut mig, eller så såg de bara ett vandrande pass ;))) (hörde jag ryktes vägar att det kan vara, för både män och kvinnor)
Gå ut gjorde jag så klart inte. jag förklarade att Lars är min boss.
Då la de handen på sin hjärtan och sa med vänlig stämma.
-Facebook?
Så klart, sa jag. Så svår behöver jag ju inte vara ;)))


Här är jag framför världens största flagga/vimpel! 140 meter lång och 70 meter bred på det bredaste stället. Flaggstången är drygt 170 meter.


Såååå varmt och skönt här. men jag Vågade inte springa i shorts. Dela för att benen är kritvita och dessutom orakade. Armhålorna är det enda totalt hårfria stället nowadays ;)) fyi


Ja, för så här långt hår har jag nu. Så mörkt och jag tror, krulligt... Jag önskade ju mig en afrofrilla ;)) Så kanske kan Caseys Aemrik göra äkta dredds på mig. Vore såååå coolt!!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Baku,



4 kommentarer:

  1. Men Cecilia! Du är ju supersnygg och cool i ditt nya hår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej!!!!!
      Som en militant feminist säger jag ju :-)))

      Radera
  2. Jag tycker som Annette,du är dööösnygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack söööööta!!!
      Men det är en cancer-frilla, big time!!
      kram

      Radera