fredag 21 juni 2013

mysig yoga!!

Googlade på yoga hemma i Sverige.
Gissa hur många yoga studios och gym som heter Saint Tropez? 
Men som inte ligger här, utan i USA :-))
Men till slut fick jag tag på en mail adress och mailade på måfå.
Fick svar dagen efter av undersköna Emanuelle.
Så i morse var det så dags, första franska yoga lektionen, ever.
Såååå spännande. Det var mycket andning och vinjasas. Perfekt för en cellgift-stel människa som jag :-)
1,15 minuter höll vi på. Hon körde mest på franska. Men när jag inte hängde med så tog hon vissa ord på engelskan. Men det beroe inte på att jag inte förstod hennes tydliga franska. Det är lika på alla språk. Höger och vänster är skit svårt när man står ihop snurrad runt sig själv. Oc någon ber en vrida vänster arm åt höger :-)))

Det var jag, två franska damer och en svensk kvinna. Så gruppen ar liten och Emanuelle grym på att ge instruktioner
Så vill du också yoga när du är här?
Så kan du kontakta Emanuelle här. Eller så infinner du dig bara på L´epi Plage, på tisdagar och torsdagar hela sommaren. 
Mellan 10 - 11.15 kör hon.
Jag kan verkligen rekommendera det. I vanliga fall när det är bra väder (blir alltid lika full i skratt, när de säger att vädret är dåligt, för det är sällan sämre än vårt bästa :-)) men i natt regnade det faktiskt... 
Så annars brukar de hålla till ute vid swimmingpoolen.
L´epi Plage ligger vid samma infart som Nikki Beach. (alltså infarten efter, där bland annat Club 55 och Key West ligger) 10 minuter från centrala Saint Tropez (om det inte är några köer vill säga :-)

Så nu när molnen skingrats ligger jag och Casey i vår trädgård och solar :-))
Casey i cool bikini och jag i min andra, nya tri-kini och bandage över utslagen. Och så har jag en träff med Panos när jag kommer hem :-)) tri-kinis utan porr-känsla, snart på varje kvinnas kropp :-))) tjohoooooo!!!!!
Så här fin ser salen ut, men jag ser fram emot på tisdag då vi kanske skall vara ute. Om vädret tillåter :-)))


Tirikten ner mot stranden där bland annat Nikki Beach ligger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar